1

Onderwerp: Smoother nodig?

Hallo :)

Ik heb nu zo'n 4x een taart gebakken. 2x de chocolade taart. Gevuld met verse aardbeien+ bavarois, overgoten met ganache. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36798 <-- deze taart.
En 2x een gewone biscuit. 1x gevuld met tobleronemouse, en ook daarmee afgesmeerd. Met een witte vlokkenrandje. (Ik heb verder nog totaal niks van taartenbakspullen, behalve de springvorm en een blanda schaaltje :lol: ) En de andere biscuit gevuld met aarbeienjam + bavarois, overgoten met ganache.

Nou ga ik me dus wagen aan het spul bestellen. De biscuitmix + bbr haal ik van soezie bij de boerenbond.
Nou heb ik een startpakket fondant in mijn winkelkarretje liggen, en nog de funcakes mix voor bavarois.
Nu is mijn vraag, de smoother, is dat ook een must-have?
Of kan ik daar nog een huis-tuin- en keukeniets voor gebruiken? (net zoals die roller een pvcpijpje)

Groetjes Yvon

2

Re: Smoother nodig?

Er zijn er die zweren bij een smoother, maar ik heb na 4 jaar flink wat kasten vol spullen en die smoother mis ik eigenlijk niet. (Of het is alleen dat ik niet weet wat ik mis ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ja ik vind het een must have. Je maakt je taarten er superglad mee..

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ik vind het ook een must have :Y Sterker, ik gebruik er altijd twee :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Dankjewel. Dan bestel ik die toch mee.

Groetjes Yvon

6

Hier ook 2 en gebruik ze altijd :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Ik gebruik gewoon een huis en tuin artikel de deegroller.
even narollen als je het afgekleed hebt met fondant en je taart is mooi strak.
Niet te hard rollen natuurlijk.
Je spaart nu geld uit hoor, kun je nu iets anders in de winkelwagen doen aan bijv. uistekers. succes

8

Ik vind de smoother absoluut een must have.. voor t geld hoef  je eigelijk niet te laten

9

Ik ben ook zeker van de smoothers! Als je toch iets gaat bestellen is het inderdaad de uitgave niet, dus waarom zou je het laten?

mamasan73 schreef:

Beetje lastig voor de zijkanten, lijkt me ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10

Een musthave.
Ik rol mn fondant of marsepein uit en dan haal ik de smoother aleven over mn lap heb voor ik het op de taart doe, dan op de taart natuurlijk ook nog eens (k heb er ook 2). Het voordeel daarvan is is dan je lap al glad is als hij op de taar gaat :)

11

mamasan73 schreef:

Niet te hard rollen natuurlijk.
Je spaart nu geld uit hoor, kun je nu iets anders in de winkelwagen doen aan bijv. uistekers. succes

De deegroller lijkt me best lastig :/

De uitstekers, wat ik ook al hier ergens gelezen heb, kan je ook de kleistekers voor gebruiken. En mijn dochtertje heeft toch wel wat verschillende stekers.. Zijn al afgewassen.. Gewoon de simpele, een ster en hartje. Er zit dan wel geen relief in. Maar dat neem ik nog maar voor lief :lol:

Ik moet eerst ook kijken of het me goed lukt. Anders heb ik zonde voor 'veel' geld spullen besteld, en dan zou het me niet liggen ofzo.
Vandaar even zuinig besteld.

Groetjes Yvon

12

Kan je zo'n smoother ook in een normale winkel zoals hema, blokker, oid kopen?

13

Ik heb al eens bij de hema gekeken. Maar kon niet echt wat vinden wat erop leek.
Nu heb ik het telkens met de pannelikker gedaan. We moeilijk omdat die zo klein is. Maar het ging wel een beetje.

Groetjes Yvon

14

de beste kans heb je in een kookwinkel maar ook niet altijd, maar bij de blokker e.d. heb ik ze nog nooit gezien!

Ik had nooit een smoother nodig. Maar ik las er zoveel goede ervaringen over en ik had laatst een bruidstaart dat ik er toch maar 2 heb aangeschaft, zoveel kostte het niet en ik had al een bestelling van een hele hoop

15

Doen jullie crisco ofzo op de smoother? Ik heb er 2 maar die glijden echt niet lekker over de marsepein, dus na 2 keer proberen gebruik ik ze niet meer.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

16

ik gebruik ze altijd, maar er bestaan verschillende soorten en zoals de witte van Ateco vind ik persoonlijk echt maar niks, hieraan heb je geen rechte hoek (onderaan) zoals bij de beige uit de shop.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

17

Ook ik vind de smoother een must have!!

Groetjes Esther

18

anne-taarten schreef:

Doen jullie crisco ofzo op de smoother? Ik heb er 2 maar die glijden echt niet lekker over de marsepein, dus na 2 keer proberen gebruik ik ze niet meer.

Dat heb ik ook! Het gaat niet echt soepel. Het "hapert" dan.
Ik heb ze van JEM, 2 in 1 pak.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/jemsmoother.jpg

19

Ja, die heb ik ook.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!