1

Onderwerp: chocosticks en botercrememix

Ik moet in september een bruidstaart maken (3-hoog) waarvan de randen helemaal zijn beplakt met witte choco-rolletjes. Ik wilde de taarten afsmeren met botercrememix van de webshop maar ben bang dat als deze wat zacht gaat worden, de stokjes 1 voor 1 van de taart afglijden. Iemand ervaring hiermee???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: chocosticks en botercrememix

Bij mijn taart met de chocoladeplankjes heb ik juist gemerkt dat als de botercreme goed is opgesteven de plankjes er erg makkelijk afvielen toen ik de strikken losmaakte. Ik zou dus eerder bang zijn voor te koud dan voor te warm...
Het wordt zo wie zo wel een 'omvallerig' geheel bij het aansnijden :Y!
Maar ik ga in een volgende keer voor ganache als plakmiddel, in ieder geval aan de zijkanten (gesmeerd, ipv gegoten bedoel ik dan)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Tom Poes schreef:

Bij mijn taart met de chocoladeplankjes heb ik juist gemerkt dat als de botercreme goed is opgesteven de plankjes er erg makkelijk afvielen toen ik de strikken losmaakte. Ik zou dus eerder bang zijn voor te koud dan voor te warm...
Het wordt zo wie zo wel een 'omvallerig' geheel bij het aansnijden :Y!
Maar ik ga in een volgende keer voor ganache als plakmiddel, in ieder geval aan de zijkanten (gesmeerd, ipv gegoten bedoel ik dan)

hmm....ganache....is ook wel een idee. Vind ik alleen zo'n knoeiboel!

4

En als je het nou doet zoals in het boek Planet Cake? Die smeren ook af met ganache, die wordt dik en smeerbaar gemaakt. Niet meer knoeiboel dan met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

En als je het nou doet zoals in het boek Planet Cake? Die smeren ook af met ganache, die wordt dik en smeerbaar gemaakt. Niet meer knoeiboel dan met botercr

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Marianne schreef:

Berichten [ 6 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » chocosticks en botercrememix