1

Onderwerp: kokoscupcakes (met ananasjam)

Ik heb vorige week nigella's ccrecept maar weer eens aangepast omdat ik weer eens wat anders wilde. En die werden zo lekker dat ik ze jullie niet wil onthouden!!!

Voor 24 stuks:
- 250 gr zelfrijzend bakmeel
- 50 gr gemalen kokos
- 300 gram vloeibaar bak- en braadspul
- 300 gram suiker
- 6 eieren
- half zakje bakpoeder
- een scheutje (ongeveer 3 eetlepels?) kokosmelk
- halve pot ananasjam

Doe alles behalve de kokosmelk en de jam in de kom van je mixer en laat het een paar minuten mixen. Tijdens het mixen giet je de kokosmelk erbij.

25 minuten bakken op 175 graden.

De jam verwarmen in de magnetron en door een zeef de stukjes eruit zeven. Af laten koelen in de koelkast en dan (met een spuitmondje) de cc's op ongeveer 3 plaatsen inspuiten met de jam. Bij mij bleef die nog behoorlijk vloeibaar, dus het moest een beetje voorzichtig, maar daardoor werden de cakejes meer getrempeerd dan gevuld, want van de jam zag je later weinig terug, maar ze werden wel superlekker!!! Plus: afgelopen zaterdag gemaakt en ik had er nog een paar in de koelkast staan en die smaken vandaag nog steeds prima!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: kokoscupcakes (met ananasjam)

met vloerbaar bak en braadspul bedoel je boter?

klinkt erg lekker en zomers!

Een koekje van eigen deeg smaakt thuis zoals het overal smaakt

3 Laatst bewerkt door Mirjam5 (20-08-2009 16:05)

Nee, boter is niet vloeibaar. Je kan het wel gebruiken, maar ik weet niet of het dan een andere structuur geeft in het eindresultaat. Ik bedoel hier zo'n fles die je ook kan gebruiken om vlees in te bakken.
Overigens heb ik het gebruikt omdat ik melkvrij wilde bakken voor mijn zoontje, anders had ik het wel met boter gedaan. (Maar ja, geen idee dus of het dan net zo lekker was geworden ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

MMMMM klinkt erg lekker!!!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!