1

Onderwerp: Hellup, m'n lemoncurd wordt niet "dik/cremig"

Heb het 1e recept voor lemoncurd gevolgd, maar zelfs na 1 1/2 uur, wordt de boel niet dik/cremig. Iemand een idee hoe ik dit nog kan redden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Jacoline.

2

Re: Hellup, m'n lemoncurd wordt niet "dik/cremig"

Hmm, wat maf.. heb je wel constant geroerd?

Groetjes Laura!

3

Misschien met je het vuur een beetje hoger zetten zodat het wat kan "inkoken" ? Duurde bij mij ook eventjes tot ik de kookplaat wat hoger zette. Succes!

Liefs,
Suus

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

4

Idd zoals Suus schrijft mag het vuur best wat harder zetten als het maar niet echt gaat koken want dan gaat-ie schiften, roeren tot 't yoghurtdikte heeft, maar de echte dikte komt pas als hij is afgekoeld hoor!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Meiden bedankt; inkoken werkt! Het is nu van een dikte die ik wel tussen m'n taart durf te smeren. Ben erg benieuwd naar de smaakcombinatie!

6

Super! ;-)
En lekker dat t isssss...jummie!

Groetjes Susan

7

Nou precies.... ik heb tot 2x toe hetzelfde gehad...
Ik krijg het ook niet cremig... al sta ik 3 dagen continue te roeren.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

8

Ik heb de curd nog niet geprobeerd in een taartje; e.d.d. kom ik daar wel aan toe.
Trouwens, ik heb geen lemoncurd gemaakt, maar orangecurd. Met sinaasappels dus... Misschien zit daar het verschil wel in... Maar ja, eigenwijs he?

Het inkoken heeft in ieder geval geholpen en ik heb een flink potje vol, dus is het werk niet voor niks geweest!

Qua smaak kan ik de orangecurd ook wel aanraden hoor! :9

Jacoline.

9

Ik heb w