1 Laatst bewerkt door Triesje (12-08-2009 11:16)

Onderwerp: Wie kan mij helpen aan een hemelse choco-vulling?

Ik heb aanstaande zaterdag een proeverij voor mijn allereerste bruidstaart.
Zoals iedereen (schat ik zo in) vind ik het extra spannend...zeker omdat het op zeer korte termijn geregeld moet worden. (ik kreeg van de week de aanvraag en over 2 weken is de grote dag al)
Het bruidspaar weet ook nog niet zo goed wat ze willen qua smaak, dus heb ik maar wat suggesties gedaan zowel met fruit als chocolavulling. De bruid lust geen botercreme, dus dat wordt ietsje lastiger.

De eerste (ik maak 3 proeftaartjes) wil ik vullen met mascarpone met aardbeien en witte chocola en een laag aardbeienvulling of verse aardbeitjes.
De tweede vul ik met vanillemascarpone met frambozenjam en verse frambozen.
Maar de laatste wil ik over een hele andere boeg gooien en iets met chocola doen.
Ik heb al zooooooveel recepten doorgespit, maar vindt het echt lastig. Wat is nu een lekkere combi?

Hebben jullie nog lekkere tips??
Mochten jullie nog aanvullingen of tips hebben voor de "fruit-taartjes" dan hoor ik dat graag!!

Liefs van Tries!!

Re: Wie kan mij helpen aan een hemelse choco-vulling?

Even als aanvulling op je "fruit-taartjes": monchou met kersenvlaaivulling is heeeeeerlijk!  Over je choco vulling, misschien gewoon een Mona toetje? Of een Dame Blanche vulling

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

3

Gewoon ganache is altijd lekker en dan een beetje opkloppen voor de luchtig. Of je doet er munt aroma door en dan heb je after8 room.
Dulce de leche is ook erg lekker in combi met chocola

4

Hoi Triesje, favo chocoladecr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Ik vind bc van de mix met wiite chocopasta heerlijk! Lekker met caramel of zure frambozen!

6

Lara M. schreef:

Hoi Triesje, favo chocoladecr

Liefs van Tries!!

7

Nu ben ik wel heeeel nieuwsgierig geworden naar de choco-creme. Ben meteen op de site van Lara gaan kijken, en ga zo maar eens de ingredienten halen om hem van het weekend uit te proberen.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8

eigenlijk zou je gewoon eens een klein taartje met "vanille roomcreme" moeten vullen. Want botercreme van de bakker vinden wij hier ook niet lekker is vaak toch stugger/harder. Maar als wij "onze" botercreme met mix maken dan lust iedereen het wel, en ook van de visite nog nooit opmerkingen gehad.
Zou toch ook wel grappig zijn als ze dat dan uitkiest.

Berichten [ 8 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie kan mij helpen aan een hemelse choco-vulling?