1

Onderwerp: dulce de leche van merk "mijn oma"

Ik heb een pot dulce de leche gekocht bij de Jan Linders van het merk "mijn oma". Liep er toevallig tegenaan. Heeft iemand dit al eens gebruikt in een taart? En is het lekker?

Ik wil graag een taart maken met limoenbavarois en dulce de leche...of is dit een combi van niks? Of beter een laagje fruit in plaats van de d.d.l.? Ik wil wel graag de limoenbavarois maken.

Suzanne

2

Re: dulce de leche van merk "mijn oma"

Ik heb dit zaterdag gebruikt als vulling van bonbons in combinatie met nougat.
Erg lekker.

Ik denk dat het met een lekkere frisse vulling een goede combi is zou dus die limoen wel proberen

3

Vooral lekker in combinatie met banaan(dus banaanpudding met echte stukjes banaan ofzo).En de combi van d.d.l en chocolade is jummie

Groetjes, Amber.

4

soezzy schreef:

Ik heb een pot dulce de leche gekocht bij de Jan Linders van het merk "mijn oma". Liep er toevallig tegenaan. Heeft iemand dit al eens gebruikt in een taart? En is het lekker?

Ik wil graag een taart maken met limoenbavarois en dulce de leche...of is dit een combi van niks? Of beter een laagje fruit in plaats van de d.d.l.? Ik wil wel graag de limoenbavarois maken.

Suzanne

Hier geen Jan Linders. Staat zoiets gewoon bij de bakartikelen?  Zou je svp een foto van het potje kunnen plaatsen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

http://www.dulcedeleche.nl/dulce-gr.htm
Dit hebben ze bijvoorbeeld ook bij de Jumbo, staat daar bij het zoet beleg.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

makatralsy schreef:

http://www.dulcedeleche.nl/dulce-gr.htm
Dit hebben ze bijvoorbeeld ook bij de Jumbo, staat daar bij het zoet beleg.

Heb het nog nooit gezien, maar ze schijnen het bij AH ook te hebben. Zal even kijken van de week.
Bedankt

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Bij de C1000 staat die pot gewoon bij het broodbeleg, jam hagelslag enzo

8

het is toch een soort caramel? net zoiets als bebogeen?

9

yep

10

Ik heb het net gekocht bij de AH. Van Friesche Vlag. Zal straks een foto van het blikje nemen. Stond bij ons bij de orientaalse producten...
(had me rot gezocht... en uiteindelijk toch maar gevraagd).

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

11

Ik gooi het altijd door de botercreme en dan heb je heerlijke caramel creme.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

ik heb het uit nood swel eens gebruikt. ik vind het nogal dun en de bebogeen is in verhouding nogal dik ik vind het "zelfgemaakt"van gecondenseerde melk echt het lekkerst

13

Dulce de leche  Mijn Oma  is  super.. echt het  lekkerste  mmmm

14

Rogel Taart Met dulce de leche Mijn Oma

400 gr meel
1 ei
8 eidooiers
2 lepels alcohol
2 lepels water
2 lepels suder
50 gr boter op kamer temperatuur
500 gr Dulce de Leche Mijn Oma
4 eiwitten
8 lepels suiker

Plaats het meel op het aanrecht in een kring. Plaats in het midden een ei, de eidooiers, de boter, het water, de suiker en de alcohol.
Samenvoegen beetje bij beetje totdat er een glad deeg ontstaat. Wikkel het in huishoudfolie en laat het 30 minuten rusten op kamertemperatuur. Verdeel het deeg in 10 stukken en rek ieder ervan zo dun mogelijk uit totdat er cirkels van 30cm doorsnede ontstaan.
Bak in een warme oven (180°C) tot ze goudkleurig zijn. Laat afkoelen.
Besmeer iedere cirkel van deeg met Dulce de Leche en plaats de verschillende lagen op elkaar. Maak een stevige schuim met de eiwitten en de suiker bedek de taart hiermee.
Dulce de Leche Mijn Oma,gaat heel goed samen met bosvruchten, als ook met sinaasappelen en citroenen.  :P  :)

15

Klinkt goed! Misschien kan je ´m ook in de receptenrubriek plaatsen? Heb alleen 2 vraagjes: Wat voor alcohol gebruik je? En wat is suder? (En hoe spreek je rogel uit? .... oke, dat zijn er dan 3 ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

16

Ik heb het weleens gedaan en het was erg lekker.
Hier ook bij de Jumbo te koop.

Liefs,

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.