1

Onderwerp: Ganache wel of niet in de koeling

Ik heb gezocht, maar de

Groetjes, Elly

2

Re: Ganache wel of niet in de koeling

"hijs"

Weet iemand iets over ganache?

Groetjes, Elly

3

volgens mij hoeft het ook niet pers

4

ik zet mijn ganache taarten altijd in de koelkast. Gewoon vanwege de chocolade (blijft lekker hard)

5

ik zet die ook gewoon in de koelkast. dan vind ik hem het lekkerste!

6

idd ja moet ganache in de koeling zetten als ie moet opstijven bij gebruik voor de vulling om daarna op een laag vuur even terug op te warmen en luchtig op te kloppen
voor deklaag laat je hem iets afkoelen en je doet er idd glucose bij dat houd langer en geeft een mooie glans je moet hem in prenciepe dalijk gebruiken anders is ie te hard en kan je er moeilijk mee werken
groetjes peterke uit belgie ;-)

7

martine1976 schreef:

ik zet mijn ganache taarten altijd in de koelkast. Gewoon vanwege de chocolade (blijft lekker hard)

Ik vind het juist lekker als de chocola zacht blijft. Degene die bestelt heeft vond juist de zachte chocola ook erg lekker.

Groetjes, Elly

8

peterke schreef:

idd ja moet ganache in de koeling zetten als ie moet opstijven bij gebruik voor de vulling om daarna op een laag vuur even terug op te warmen en luchtig op te kloppen
voor deklaag laat je hem iets afkoelen en je doet er idd glucose bij dat houd langer en geeft een mooie glans je moet hem in prenciepe dalijk gebruiken anders is ie te hard en kan je er moeilijk mee werken
groetjes peterke uit belgie ;-)

Ik ga de ganache gebruiken als deklaagje voor cupcakes. Ik begrijp natuurlijk dat het dan vloeibaar moet zijn. Maar moeten ze dan daarna in de koeling of hoeft dat niet?

Groetjes, Elly