Onderwerp: Ganache wel of niet in de koeling
Ik heb gezocht, maar de
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Ganache wel of niet in de koeling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb gezocht, maar de
"hijs"
Weet iemand iets over ganache?
volgens mij hoeft het ook niet pers
ik zet mijn ganache taarten altijd in de koelkast. Gewoon vanwege de chocolade (blijft lekker hard)
ik zet die ook gewoon in de koelkast. dan vind ik hem het lekkerste!
idd ja moet ganache in de koeling zetten als ie moet opstijven bij gebruik voor de vulling om daarna op een laag vuur even terug op te warmen en luchtig op te kloppen
voor deklaag laat je hem iets afkoelen en je doet er idd glucose bij dat houd langer en geeft een mooie glans je moet hem in prenciepe dalijk gebruiken anders is ie te hard en kan je er moeilijk mee werken
groetjes peterke uit belgie
ik zet mijn ganache taarten altijd in de koelkast. Gewoon vanwege de chocolade (blijft lekker hard)
Ik vind het juist lekker als de chocola zacht blijft. Degene die bestelt heeft vond juist de zachte chocola ook erg lekker.
idd ja moet ganache in de koeling zetten als ie moet opstijven bij gebruik voor de vulling om daarna op een laag vuur even terug op te warmen en luchtig op te kloppen
voor deklaag laat je hem iets afkoelen en je doet er idd glucose bij dat houd langer en geeft een mooie glans je moet hem in prenciepe dalijk gebruiken anders is ie te hard en kan je er moeilijk mee werken
groetjes peterke uit belgie
Ik ga de ganache gebruiken als deklaagje voor cupcakes. Ik begrijp natuurlijk dat het dan vloeibaar moet zijn. Maar moeten ze dan daarna in de koeling of hoeft dat niet?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Ganache wel of niet in de koeling