1 Laatst bewerkt door Frank (08-08-2009 15:38)

Onderwerp: Eerste taart

Eerder had ik er al eens van gehoord en als kook-o-fiel toch maar aan de 'luxe' taarten begonnen.
Vandaag komen schoonouders op visite en daarvoor een taartje gemaakt, ook nog een beetje ten gelegenheid van hun verjaardagen.
http://lh3.ggpht.com/_p-taYf2OMe4/Sn2KWMBV_1I/AAAAAAAADxE/NKNeknFxUM8/s400/IMG_3043.jpg

Achteraf een paar lessen:
- Bakpapier toch echt nodig in bakvorm
- Geen kristalsuiker in botercreme doen
- Geen gietfondant kopen als je rolfondant wil hebben

Het nattige op de bovenkant komt van het water wat ik erop zit met een kwastje om de poedersuiker weg te werken, het is intussen opgedroogd.

Verder ben ik erg tevreden.

2

Re: Eerste taart

Ik doe nooit bakpapier in een bakvorm dus weet niet of dat echt noodzakelijk is.

Je zal zien dat het steeds beter gaat, maar volgens mij is dit toch een leuk taartje voor de eerste keer

3

Ja hoor, leuk taartje voor de eerste keer.....let maar op.....je word steeds beter hoor!
Oefenen oefenen!

Ik gebruik overigens ook bijna nooit bakpapier, alleen in verstelbare vormen!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

4

Leuk taartje :Y en volgens mij reuze lekker :)

Ik gebruik alleen bakpapier onderin een verstelbare vorm.. de rest spray ik  in met bak spray of vet hem in met crisco of boter

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Leuk taartje..
Ik gebruik wel bakpapier maar dan alleen om de taarten hoger te laten worden...

6

Aardig strak voor een eerste! Ben benieuwd naar de volgende(n)! Belooft veel goeds!

7

Frank? hebben wij hier een man in ons midden? Of zeg ik nu iets geks....
Welkom, je leert elke keer wat bij. Enne...die gietfondant is een klasieke fout die we (bijna) allemaal een keer gemaakt hebben. Bakpapier, niet nodig, gewoon even inspuiten en als je het helemaal netjes wil doen nog even bestuiven met bloem.
O, en als je crisco gebruikt heb je geen poeder nodig, en hoef je later ook niet weg te werken!
Ben benieuwd naar je volgende creatie.
Groetje Nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

8

mooi hoor voor een eertste zeker

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

Nathasja schreef:

Frank? hebben wij hier een man in ons midden? Of zeg ik nu iets geks....

Mwoah, er zijn er wel meer hoor, maar die heeft het de laatste tijd zo ontzettend druk ;-) Ik lees/geniet wel lekker mee!

Groetjes,

Niels.

Groetjes, Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl

10 Laatst bewerkt door marit78 (09-08-2009 04:07)

misschien een rare vraag :O, maar ik heb het beeldscherm al 365* gedraaid.... maar wat moet dat blauwe vlak met gele slierten voorstellen?:think:

verder... vooral blijven oefenen! ;)

Groetjes Marit.

11

marit78 schreef:

misschien een rare vraag :O, maar ik heb het beeldscherm al 365* gedraaid.... maar wat moet dat blauwe vlak met gele slierten voorstellen?:think:

verder... vooral blijven oefenen! ;)

Ik vroeg me ook al af wat dat moet zijn?
Verder is het een mooie eerste hoor!
Ik gebruik ook geen bakpapier,gewoon remia
vloeibaar,waar ik ook mijn vlees in bak,gaat prima!

groetjes mariska

12

Dan is er toch ergens iets misgegaan met de vorm ofzo; zowel beboterd als daarna met bloem bestoven... Volgende keer beter.

Het blauwe met gele was een vijvertje met riet ernaast... Ik was gewoon maar wat bezig en toen kwam dat eruit ;)

13

Ik vind het super knap voor een eerste!!!
Ik denk dat het een vijver met riet voorstelt.