26

Re: loslaten cc-papiertjes

Patris schreef:

Kan het er ook aan liggen, dat als je ze gelijk uit de vorm haalt dat het dan niet gebeurt? Of juiste wel?

Laten jullie ze afkoelen in de vorm? Of halen jullie ze eruit?

Ik dacht dus dat het daaraan lag. Ik heb er namelijk nooit last van (even afkloppen), maar had vorige week twee lichtingen achter elkaar te bakken en heb dus de eerste lichting meteen na het bakken uit de vorm gehaald, en al die papiertjes lieten los. De volgende lichting (van hetzelfde deeg) heb ik in de vorm laten afkoelen en die lieten niet los.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

27

Ik heb het nog nooit gehad, ik gebruik altijd de felgekleurde van de c1000 of die van de hema. Ik zet ze met papiertje en al in een muffinvorm, dam blijven ze mooi in model en zakken ze niet uit...

28

Vroeger nooit last van gehad maar 2 weken geleden wel opeens. Sommige cakjes waren toen niet helemaal goed gaar, dus een beetje vochtig en daarna deed ik ze ook nog eens in een trommel, waardoor ze waarschijnlijk ook vochtig bleven.. Dus ik denk dat het daaraan ligt? Goed laten afkoelen dus eerst denk ik...

29

Ik heb vanavond het recept van Nigella gebruikt met Milky Way (Erg lekker trouwens!) Papiertjes en blik van de Xenos.
Echt hele mooie cakejes geworden.

Vorige keer met dezelfde papiertjes, blik en recept zonder Milky Way. Was het dus echt dramatisch. Loslatende papiertjes en zwevende cupcakes, dus lucht onderin.

Bij mij dus ook echt pijl/peil op te trekken.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

30

Ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar dr Oetker... misschien weten zij wel waar het aan kan liggen?

Ik voel me een beetje kiezel...

31

Volgens mij ligt het wel aan de gekleurde bakjes van Dr.Oetker!
Ik had er ook last van. Ik ben nu overgegaan op gewone witte bij de blokker vandaan ( ook veel goedkoper) en ik heb er nu geen last meer van.

ik bak ze in een muffinvorm en haal ze er gelijk uit en laat ze afkoelen op het rooster.

32

Ook hier het probleem met loslatende papiertjes en zwevende cakejes. Inderdaad die gezellig ogende dr. oetker papiertjes, met de goedkoopste witte papiertjes van blokker geen probleem!(maar juist die kleurtjes zijn zo leuk!)

Avalon's magical cakes

33

Wij (mijn zus en ik) hebben nog een andere oplossing gevonden voor niet-goed-gelukte-loslatende-cupcakes-papiertjes terwijl je toch al zo weinig tijd had...:-)

Wij kopen ze gewoon kant en klaar bij de supermarkt. Het zijn dan roombotercakejes ofzo die ook nog eens erg lekker zijn. Soms zit er wel eens een deukje in (die eten we dan mooi zelf op, wat naar;-))

Zeker voor een snel cadeautje ofzo waar je geen vieze keuken van krijgt en snel klaar bent, vinden wij ze ideaal.
Deze bijvoorbeeld; cakejes voor de juffendag...

http://tanjaenirenestaarten.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/05/31/100_5566.jpg

Wie ziet het verschil?

34

pooh vertelde mij misschien een goede tip.
zou het kunnen dat het door het vullen loslaat?
ik heb 3 ladingen gebakken de afgelopen paar dagen.
1 lading niet gevuld, alleen laagje jam en marsepein op de bovenkant.
papiertjes bleven strak zitten.
2 ladingen met een spuitmondje gevuld met creme in de cc's gespoten.
die lieten dus wel allemaal los.

omdat de vulling/cake erin gepropt wordt, is er ruimte tekort in het papiertje, wat dus een beetje gaat uitzetten en dus losgaat.

klinkt heel logisch toch?

35

Bij Blokker hebben ze ook papieren cc-vormpjes (200 voor weinig). Ik maak gewoon cakebeslag, zet de papieren vormpjes in mijn muffinbakblik. Niet invetten. Na het bakken laten afkoelen in de vorm. Totoaal geen last van loslatende papiertjes.

36

ik heb dus hetzelfde probleem en tot hiertoe enkel met de mooie felgekleurde papiertjes van Dr oetker. 'k heb al verscheidene recepten gebruikt en meestal laten ze bij deze papiertjes na 1 dag los.
Ik vermoed dat't zou kunnen liggen aan het feit dat deze papiertjes veel steviger en dikker zijn dan andere.
jammer want de kleuren zijn wel mooi.

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

37

Misschien moeten we Oetker ff mailen zodat ze ze kunnen aanpassen? :D

38

ik ga ze dan toch maar eens in een muffinbakblik zetten, wie weet helpt dat wel..!

39

Ik gebruik ook Patisse en voor mij ook geen problemen meer.. Inderdaad alleen jammer dat je geen leuk printje hebt dan..

Groetjes, Tamara

40

Weet iemand of de gekleurde bakjes uit de webshop ook loslaten? Heeft iemand die al geprobeerd?

Hier namelijk met dr. Oetker hetzelfde verhaal.

Groetjes,
Chantal

41

Ik gebruik de papiertjes van Wilton en ook nooit en probleem maar van de week had ik Dr Oetker en ja hoor ze gingen bijna allemaal los... hmm vroeg me ook af wat kan de verschil tussen de verschillende papieren zijn :think:

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

42

ik heb zelf al heeeeeel veel cupcakes gebakken voor verkoop, ik had nooit het probleem en ik gebruikte alle papieren.
nu de laaste 3 keer was het bij mij dus ook zover.
Ik had er zelfs 30 stuks voor verkoop heb ze allemaal opnieuw moeten bakken.
ze leiten al meteen los, (wat een stress).
2 de lichting leek goed ook gedecoreerd moest ze s'morgens afleveren kijk in de doos allemaal los gelaten.
heb ze dan ook niet laten betalen..... Ik ben dus ook heel benieuwt waar dit aan ligt hou dit topic dus goed in de gaten.

1 ding denk niet dat het ligt aan de papiertjes.... wat dan wel?

43

Ik bak tot nu toe met papiertjes van de Hema en van Xenos en zet ze in een muffinvorm. Gebruik de ccmix.
Ik laat de cc in de muffinvorm afkoelen. Tot nu toe gaat het goed, behalve die ene keer toen ik gewone cakemix had gebruikt, wat een puinhoop!! Alles los.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

44

ik heb van de week ook veel extra cc's moeten bakken.
Eerst de papiertjes van de hema gebruikt, gtvr wat waren die papiertjes vet. Lieten vrijwel meteen los.
Volgende poging gedaan met die van Dr. oetker. In eerste instantie zagen ze er prima uit, maar de volgende dag was bijna de helft los  gelaten, zag er dus ook niet uit.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)