1

Onderwerp: Starten, hoe duur?

Ik zit hier vol bewondering al die prachtige taarten te bekijken. Dit lijkt me echt iets voor mij. Hoe begin ik? Ik neem aan iets van een starterspakket? Hoe vind ik die?
En natuurlijk een workshop volgen hier in de buurt?

2

Re: Starten, hoe duur?

kijk even in de webshop, en zoek even bij 'zoeken' hierboven!
dan vind je een heleboel antwoorden op je vragen ;)
succes met bakken!

3

Leuk dat je ook wilt gaan beginnen :Y

Kijk eens bij de webshop hier op de site.
Voor marsepein hebben ze een starterspakket en anders naturel marsepein en gele, rode en blauwe kleurstof. Dan kun je zelf gaan mengen. Ik gebruik het liefst americolors omdat die zo makkelijk doseren.

En de mix voor biscuit zou ik je ook aanraden, dat kan niet mislukken.

Voor de vulling kun je simpel beginnen met monatoetjes of -mousses. Ook zakjes Saromapudding doen het goed ;) Je kunt natuurlijk ook kijken bij de recpeten hier op de site :P

Voor de botercreme om mee af te smeren haal ik altijd roomboter bij de lidl en dan een paar lepels poedersuiker of suikerbakkerspoeder (ook webshop) erdoor. Ik doe er ook een heel klein scheutje room bij. En dan heeel lang kloppen. Tot het helemaal wit en zij

If life gives you lemons, make lemonade

4

Klinkt makkelijk maar ik betwijfel of dat zo is haha
Hoe begin ik? Of staat dat op het pak voor de mix?

5

als je de mix van de webshop hebt staat het er idd op. moet je wel waarschuwen als jeeen maal begint het is heel heel heel verslavend.

6

Deze vraag hoort niet in de babbel thuis, dus ik ga hem verplaatsen naar Taardecoratie algemeen :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ik ben nu 4,5 week bezig en ook behoorlijk verslaafd... Heb al heel wat spullen gekocht. Voor ingredi

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

8

500 om te starten!! Dat is veel of niet?
Ik denk dat je met een setje kleurstof, een kilo marspein een bakvorm en biscuitmix al een heel eind komt om te proberen of je  het echt leuk vind

9

Ik vind 500 wel erg veel. Dat wil ik er ook niet aan uitgeven.
Wat kost mij een basisuitzet? Uitstekers heb ik wel, kan er altijd wat kopen als het mij bevalt.

Ik ben nodig:

startpakket marsepein OF kilo marsepein en rood, geel en blauw
- kilo biscuitmix
(- suikerbakkerspoeder)
(- smaakstof)
en bij de supermarkt
- monatoetjes of iets anders voor vulling
- lidl of aldi roomboter (die smaakt het minst naar boter als het een creme is)
(- poedersuiker)
(- smaakstof)

Mis ik nog iets? Wat kost dit ongeveer?

10 Laatst bewerkt door Knutsel (05-08-2009 21:47)

Smaakstoffen kun je ook wel in de supermarkt kopen.

Als vulling kun je ook jam gebruiken of kijk eens bij recepten hier op het forum er zijn wel 10.000 idee

11

hmmmm....:think:

Ik ben begonnen met spullen die 'niks' kosten en gewoon uit de supermarkt komen, dus biscuit van eieren, suiker en bloem en fondant van marshmellows en poedersuiker. Bij mij zaten de kosten in de gereedschappen ;) Ik wilde al die mooie uitstekers en tooltjes hebbe, hebbe, hebbe...

Voor je eerste taart kun je zelfs die achterwege laten hoor, een springvorm, handmixer en deegroller heb je vaak al in huis en met een schilmesje of hobbymesje, wat kleurstoffen van de toko en wat klei-uitstekers voor kinderen kun je al een heel leuke eerste taart maken...

Toen ik deze maakte had ik alleen nog maar een potje rode kleurstof en wat koekjesuitstekers. De vorm had ik trouwens wel al speciaal gekocht :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNJG7MGZ.jpg

(Ik zelf heb inmiddels een Kenwood Pattisier keukenmachine, siliconen rollers en Wilton extra diepe bakpannen, een keur aan tools en uitstekers, lettertappits, randuitstekers, kleipistool en weet-ik-het allemaal, maar goed, in theorie kan ik het nog zonder :rolleyes: ;)

PS: een tip, lees de FAQ eens van voor tot achter http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?FAQ

Een workshop kan ook, veeel gezelliger, maar ik heb het 'geleerd' door alles te lezen en velen met mij....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Humphy schreef:

En natuurlijk een workshop volgen hier in de buurt?

Wat je ook zou kunnen doen is een frobelavond organiseren. Weet niet waar je vandaan komt, maar wij doen dat regelmatig in Tilburg. Iedereen heeft zijn eigen specialiteit, en zo leer je van elkaar. Enne......het is ook nog eens onwijs gezellig.

Succes met starten!

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

13

Ik woon vlakbij Emmen dus als er mensen zijn die dat willen hier in de buurt? Wil het graag leren.
Ik zal

14

Wow Jozien, is dat

15

Ik heb er eens goed over gedacht en ik ga een poging wagen. Eind deze maand is mijn dochtertje jarig en dan wil ik er

16

Niemand?

17

Humphy schreef:

Niemand?

Zet die vraag even in een andere rubriek : vraag aanbod workshops
misschien krijg je daar sneller antwoord op je vraag naar een workshop bij jou in de buurt.

succes !
Gr nicole

18

Ik wil geen workshop. Wil gewoon graag een stap voor stap uitleg. Workshops kosten rond de 30,- en dat kan ik nu even niet missen.

19 Laatst bewerkt door Pooh (07-08-2009 08:56)

Astu, een topic van een tijdje terug: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=60029

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

20

Of deze geweldige youtube-howto van Keetie?!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

21

Thanks meiden, hier kan ik wel wat mee!

22

Ik kan dus in de webshop bestellen :

Sugarflair Paste Colour CHRISTMAS RED
FunCakes Mix voor Biscuit 1 kg ( of is hier een ander optie voor?)
RegalIce rolfondant 1 kg. Wit (of raden jullie marsepein aan voor beginners)

En dan in de super

roomboter
poedersuiker
vulling ( saroma, mona of jam?)

En waar gebruik ik smaakstof voor?

23

smaakstof heb je niet direct nodig dit kan je gebruiken om smaakjes aan je botercreme te geven maar je kan ook gewoon  met botercreme en jam werken of een mbeetje saroma door je botercreme doen voor de vulling. mijn 1e taart was gevuld met botercreme en jam. je kan ook ipv botercreme vullen met banketbakkersroom ook te koop bij de supermarkt.

24

Oke super.
Dus het onderstaande is genoeg voor mijn eerste taart? ( uit de webshop dan , wil niet na hoeven te bestellen voor mijn eerste taart)

Sugarflair Paste Colour CHRISTMAS RED
FunCakes Mix voor Biscuit 1 kg ( of is hier een ander optie voor?)
RegalIce rolfondant 1 kg. Wit (of raden jullie marsepein aan voor beginners)

25

ja dit kan je uit de webshop bestellen. fondant of marsepijn is voor iedereen verschillend de een werkt lekkerder met fondant de ander met marsepein. de biscuit kan je ook met bloem eieren en suiker maken moet je ff bij recepten kijken maar de mix vind ik zelf wel lekker en makkelijk.