1

Onderwerp: Nieuw

Hallo allemaal,

Zoals de onderwerp doet vermoeden ben ik nieuw hier. Ik zal me even kort voorstellen: mijn naam is Chaima ben 18 jaartjes jong en ik hou ervan om te bakken. Dit doe ik al sinds mijn 14e.
Ik sta soms met open mond te kijken naar jullie mooie creaties.  Nu lijkt het me geweldig om ook zo'n mooie taart te bakken als die van jullie. Alleen heb ik helemaal geen idee, hoe ik moet beginnen. En lees vaak dat het lastig is om fondant/marsepein(decoratie) te maken.
Nu is mijn vraag of jullie een recept met mij willen delen, en van begin tot eind kunnen vertellen hoe ik te werk moet gaan. Het liefst een witte taart, zodat ik met gekleurde letters erop kan zetten 'geslaagd' want woensdag krijgt mijn tweelingzusje uitslag van haar herkansing. En omdat ik al ben geslaagd lijkt het me leuk om samen een feest te geven en dat de gasten van mijn taartje kunnen smullen.

Ik weet dat ik hier niet in de juiste forum zit met mijn vraag, maar omdat jullie hier zoveel ervaring hebben. Dacht ik dat jullie mij wellicht zouden kunnen helpen.

Alvast bedankt!!!

Chaima

2

Re: Nieuw

Je hebt in de verkeerde rubriek geplaatst, maar dat is inmiddels doorgegeven.

Verder kan je de FAQ's gebruiken (links in je scherm) en de how-to's (ook links) en de zoekfunctie gebruiken naar tips.

Op het net staan heel veel how-to's, ook filmpjes van hoe je een taart maakt.

Mijn website: Presentaart

3

Bedankt voor je reactie

ik heb je topic even verplaatst naar de juiste rubriek

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Idril (29-06-2009 17:32)

Hoi Chaima, er staan inderdaad veel how-to's e.d. op dit forum en internet in het algemeen. Ik zal echter proberen je een soort van overzichtje/stappenplan te geven met waar je aan moet denken bij het maken van je eerste taart. Verwacht er niet teveel van, want ik ben zelf ook nog een beginner, haha. Er zullen dus vast fouten inzitten en dingen die ik vergeten ben. Maar ik geloof dat dit zo'n beetje de beginnersbasis is van het taarten bakken.

---------------------------------------------

STAP 1: Je begint met een kapsel. Wil je het zo makkelijk mogelijk maken voor jezelf, aangezien het de eerste keer is, haal dan het kapsel bij een bakker. Anders is het het makkelijkst om de biscuitmix uit de webshop te gebruiken. Daarmee volg je gewoon de aanwijzingen op de verpakking.

STAP 2: Terwijl je taart in de oven staat, kun je de botercreme maken en je vullingen voorbereiden (zie recepten in de zijbalk).

STAP 3: Wanneer je kapsel klaar is, prik je er even een sat

6

Welkom op het forum....:Y

Succes en veel bakplezier....

7

@Idril

Bedankt voor je beschrijving!!!

Zo moet het ook bij mij goed gaan komen :-)

groetjes Melanie

8

Dat is een mooi, duidelijk stappenplan van Idril. Daarmee gaat het vast lukken.

Groetjes, Elly