1

Onderwerp: marsepein wordt niet hard

ik probeer een strik te maken. Door de marsepein 2 theelepels tylose gedaan, goed gekneed en laten rusten en nu de lussen gemaakt. De lussen worden niet hard.
Ook een strik gemaakt van fondant met tylose en dat werkt prima. Hoe krijg ik de marspein wel hard, anders moet ik nog weer met fondant aan de slag en dit knalgroen zien te kleuren.

Groeten,
Esther

2

Re: marsepein wordt niet hard

Helaas marsepein is te vet en wordt dus nagenoeg niet hard!

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

LucyBW schreef:

Helaas marsepein is te vet en wordt dus nagenoeg niet hard!

waarom zetten ze dan niet bij de tylose dat het niet kan. Bij de beschrijving staat marsepein of fondant. Had me heel wat ergenis kunnen besparen (en tylose......)

Groeten,
Esther

4

Marsepein en tylose werkt wel, maar niet zo hard als jij het graag wilt hebben. Bijna onbegonnen werk.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

als je het hard wil laten worden, moet je veeeel geduld hebben als in daaagen en misschien wel een week of 2? zeker met dit weer

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik had  voor afgelopen zaterdag een strik nodig en die heeft zeker 1 1/2 tot 2 weken liggen drogen dus heel veel geduld hebben :D succes ermee

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

7

Ik heb laatst (ook met warm weer) een strik gemaakt van marsepein. Ook deze werd nauwelijks hard. Een paar uurtjes in een matig verwarmde oven gelegd (50oC)
Toen werd hij wel hard, zakte daarna welliswaar nog wel een beetje in. Misschien een tip om eens te proberen?