Onderwerp: kersenvlaaivulling (spoedje)
ik wil kersenvlaaivulling maken maar ik heb geen taartina in huis, wat kan ik er in plaats van dat doen? ik heb gelatinesuiker en blaadjes, kan dat daarmee? en hoeveel moet ik dan gebruiken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kersenvlaaivulling (spoedje)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik wil kersenvlaaivulling maken maar ik heb geen taartina in huis, wat kan ik er in plaats van dat doen? ik heb gelatinesuiker en blaadjes, kan dat daarmee? en hoeveel moet ik dan gebruiken?
Eventjes goed de instructie lezen of je het warm moet maken. Dan is dat misschien wel je probleem. In principe zou je hiermee uit de voeten moeten kunnen.
Gelatineblaadjes maken tenslotte van het sap van de kersen een soort van gelei, hetgeen wel weer moet afkoelen.
Succes.
met gelatinesuiker of blaadjes krijg je jam. Zelf gebruik ik maizena als bindmiddel, ik maak dan een papje van maizena en koud vocht en roer dit bij het hete vocht met suiker tot ik denk dat het de goede dikte is, niet te veel de dikte van schenkstroop ( als het afkoelt dikt het nog verder in) even +/- 2 min. zachtjes door laten koken en dan vruchten erbij. Tijdens het afkoelen regelmatig doorroeren. Ik heb er even op een blik vlaaivulling gekeken en daar staat ook maiszetmeel op.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kersenvlaaivulling (spoedje)