1

Onderwerp: grrr...! hoeveel beslag per CC...?

Vanmorgen twee ladingen cc gebakken, het waren mijn eerste cc.
De eerste lading was helemaal niet hoog geworden; lang niet tot de rand. De tweede lading had een flinke kop erop die ik met een broodplank niet wegkreeg.

Mijn vraag aan jullie ervaren cc baksters! Hoeveel beslag doen jullie per cc? Ik probeerde de tweede keer ongeveer 2/3 de te vullen maar dat bleek veel te veel te zijn.
Is er misschien iemand die het afweegt per CC?
Ik vind het erg moeilijk om in te schatten hoeveel er in moet, en het lijkt me wel mooi als ze allemaal gelijk zijn (tot aan de rand), bekleedt ook een stuk gemakkelijker haha.

alvast bedankt!

2

Re: grrr...! hoeveel beslag per CC...?

Ik weeg ze inderdaad af...met 35 gram komen ze bij mij n

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ik gok het ook (maar heb ook nog niet echt

4

Lastig h

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

5

Ik gebruik een afgestreken ijsschep (zo

6

Ik doe 25-28 gram per cupcake, komen ze net aan de rand

7

Ik zou wel willen weten wie met welk beslag hoeveel vult? Ik heb net de bakmix geprobeerd en die rijzen meer dan de nigella's.

8 Laatst bewerkt door Boska (24-07-2009 14:15)

Ik gebruik de CC mix. Volg de gebruiksaanwijzing, vul de cc voor 2/3 met een spuitzak.
Als ze uit de oven komen even de broodplank er op en klaar.. tot nu toe steeds goed gelukt.
O ja, ik gebruik een gewone mixer.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

50 gram per cupcakehoudertje met het recept van Nigella. Precies aan het randje.

10

thanks, ik ga een nieuwe poging wagen!

11

ik doe 35 gram erin.
met de cc mix of met gewone cakemix.

12

chantal1980 schreef:

ik doe 35 gram erin.
met de cc mix of met gewone cakemix.

Hier hetzelfde. Heb ook een paar keer lopen stunten met cc's (te hoog of te laag), tot ik hier de tip van 35 gram per cc-papiertje las. Gaat super!

ik gebruik het recept van nigella. weeg het niet af, maar vul de vormpjes ongeveer tot 2/3.

Groetjes Miranda

14

ik gebruik een juslepel :) en dan komt het wel iets boven t randje tijdens het bakken maar ik mik er dan gewoon n snijplank op en dan zijn ze gelijk :lol:

15

ik heb ontdekt dat als ik er een snijplank op gooi, dat dan de papiertjes loslaten!
dat doe ik dus niet meer!

16

oh bij mij niet , ik heb n plasticke misschien is die lichter ofzo ?