1

Onderwerp: Toef botercreme op CC; wordt zacht

Ik weet er zijn al diverse topics over en ik heb ze ook bijna allemaal gelezen maar ik mis toch nog wat info.

Ik heb 2 soorten botercreme gemaakt voor de toefen op de CC's.
- 1 op 1: te zoet en boterig, ik proef nog teveel de poedersuiker (mix echt 10 min)
- met mix van de webshop: smaakte lekkerder

Bij beide vind ik dat de toef (als de CC een tijdje staat) zacht wordt, te zacht naar mijn idee.

Het gaat een beetje glimmen en wordt dus zacht. Ik vind het persoonlijk niet zo lekker dan.
Maar dat hoort wel zo, toch? Want boter wordt nou eenmaal zacht als ie uit de koelkast is.

Hoe doe je het dan als je de CC's voor anderen maakt, dat wordt dan toch ook zacht?
Of gebruiken jullie iets om het te verstevigen?
Ik neem aan dat je ze niet in de koelkast zet.
Ik heb geen schuur of zo, dus kan ze niet ergens wat koeler zetten. Bovendien is dat zomers ook gewoon warm.

Andere toefentips?

ps: ik gebruik gewoon boter van AH-zaanse hoeve.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

2

Re: Toef botercreme op CC; wordt zacht

Ik zet de cc met toef dus wel in de koelkast. *) Ik hou ook van harde botercreme.

En ik weet niet wat voor een poedersuiker jij gebruikt, maar als ik poedersuiker uit de winkel gebruik dan blijf ik de suiker meer proeven dan wanneer ik poedersuiker uit de shop gebruik. Die is nog fijner denk ik. Muts als ik ben, blijf ik het wel iets proeven. Laatst heb ik citroen rasp door de 1 op 1 botercreme gebruikt. Dat vond ik beter. Als ik dan toch boter proef, dan maar dat het ook knispert. :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ottolien schreef:

En ik weet niet wat voor een poedersuiker jij gebruikt, maar als ik poedersuiker uit de winkel gebruik dan blijf ik de suiker meer proeven dan wanneer ik poedersuiker uit de shop gebruik.

Heb beide gebruikt, vind er niet echt veel verschil in zitten qua suikergeknipser.

Ottolien schreef:

Ik zet de cc met toef dus wel in de koelkast. *) Ik hou ook van harde botercreme

Is dat lekker dan, smaakt je CC dan niet eerder wat droog?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

4

De Merinque botercreme is heel lekker, niet zoet, geen botersmaak en zakt niet snel in.
Op de website van Lara, de Koekjesfee of in de recepten op deze site te vinden.

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Deze kwam ik gisteren toevallig tegen: maakjetaart.nl/home.php?PID=Nieuws&AID=125
Is wel niet van botercr

6

Mmmm, ook lekker makkelijk dat je dit al van te voren kan doen!!

Groetjes, Ilonka

7

Ik denk dat het zacht worden zo blijft, helaas. Want ik ben ook fan van "harde" bc van de mix.
Ik doe de cc's max. 1 nacht in de koelkast anders vind ik ze ook te droog worden. Maar vaak redden ze 1 nacht in de koelkast niet eens... :D

Petr@ schreef:

Deze kwam ik gisteren toevallig tegen: maakjetaart.nl/home.php?PID=Nieuws&AID=125
Is wel niet van botercr

kiwi schreef:

Ik denk dat het zacht worden zo blijft, helaas. Want ik ben ook fan van "harde" bc van de mix.

ik denk het ook. Vroeg me hoe dat nou zou zijn als mensen dit soort CC's bv bij bruiloften of verjaardagen serveerden, dat blijft dan een tijdje staan. Maar goed..

ps: oh ik vind hem zo uit de koelkast ook zo lekker, had laatst een restje over.... telkens ging de koelkast open en ik stond lekker te snoepen  :o

10

slagroomtoefje schreef:

ps: oh ik vind hem zo uit de koelkast ook zo lekker, had laatst een restje over.... telkens ging de koelkast open en ik stond lekker te snoepen  :o

Bij mij haalt hij het maar 1x uit de koelkast. Als er al wat terug gaat dan is het een lege kom. En hij wordt niet alleen door mij leeg gegeten, ik zet dan de schaal niet meer terug!!

Groetjes, Ilonka

11 Laatst bewerkt door Kaatje2 (25-07-2009 09:55)

Bij mij werd de toef dus ook inderdaad zacht. Erg jammer, want lijkt dan gewoon of ze mislukt zijn...
Toch maar is proberen hoe het gaat als ze in de koelkast staan.

Maar inderdaad: hoe doen de anderen het die 100 stuks voor bruiloften moeten maken?! Want ik neem aan dat ze niet 5 minuten voordat de CCtjes gegeten gaan worden, nog effe snel de toeven er op spuiten :-)

Dus wie de gouden tip heeft: WELKOM!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

12

Ik zet ze ook in de koelkast met bc (mix van de webshop). 1:1 botercr

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Ik gebruik altijd margarine i.p.v. echte boter.
Ik gebruik altijd 1:1 botercreme, maar voeg op het eind dan nog een (hele) flinke schep marshmellowfluff (bij de Jumbo te koop) erdoorheen.
Gisteren ijsjes gemaakt, en de creme heb ik om 8.15 al mee naar school genomen, en om 10.15 nog een paar gespoten, en om 11.00 hebben de laatste kids ze pas opgegeten, en al die tijd zijn ze mooi gebleven.
Waar het precies aan ligt dat ze zo goed bleven weet ik niet, maar alle kids vonden ze heerlijk!!!
Succes, groetjes Mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

14

OKe thanx voor de tips he! Ik zat al te denken om er maar iets meer boter bij de hebshopmix te doen of iets minder water... Zodat het wat steviger wordt. Zou het nog schelen als je er patidess door heen doet, dat het dan nog zachter wordt?!

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

15

Smaakt de botercreme mix niet heel erg naar boter als je die in de koelkast hebt gehad?
Ik mix die nl altijd nog wel los als ik het in de koelkast heb staan.

16

Ik doe dan idd ook minder water erbij en je kan er ook saroma pudding door doen, lekker voor de smaak en hij word er erg lekker zacht van. Of minder water en i.p.v. water dan een smaakje zoals citroen ofzo. Hoe je ze steviger houd geen idee.

@ Mariska75 dat van die marshmellow ga ik ook es proberen!

Een koekje van eigen deeg smaakt thuis zoals het overal smaakt

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Toef botercreme op CC; wordt zacht