1

Onderwerp: fondant

Ik ben echt een beginner. Wil voor mijn verjaardag kleine cupcakejes maken, bekleedt met botercreme of fondant.
Ik had ergens anders van die ronde bolletjes gezien bekleed met fondant (iemand die weet waar ik het over heb?) Maar hoe worden die bolletjes dan gemaakt? met cake en dan gevuld ofzo?
Ik ga ook nog wel even bij de recepten kijken.
Maar een vraagje over fondant.
Wat kan je het beste gebruiken voor kleurstof als je geen echte kleurstof hebt? Gewoon limonade ofzo? of jam?
Het wordt bij mij dan onwijs plakkerig als je er wat bij gooit. Moet je dan gewoon weer meer poedersuiker toevoegen?
Want nu ben ik bezig om van die roosjes te maken en het blijft onwijs aan het bakpapier plakken.

alvast bedankt!

2

Re: fondant

Volgens mij ben je een beetje je zelf aan het pesten. Want wat je bij de fondant doet, leidt niet tot een homogene massa, maar tot een kliederboel.

Om te kleuren heb je toch echt een kleurstof nodig. Deze kun je bij de toko of taartenshop kopen. Limonade of jam gaat niet werken.

De bolletjes die je bedoelt zijn waarschijnlijk Blanda bollen van de Ikea.

Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

3

Uhm najah eigenlijk de bolletjes die onder mijn onderwerp (opa wordt 80) staan.
Die vind ik namelijk ook wel schattig.

Ja ik weet het, mezelf pesten doe ik graag blijkt maar weer :) Maar ik kan bijna niet anders want ik ga ze morgen maken (voor maandag) dus heb niet ff tijd om naar de toko te gaan
Maar ze zijn nu licht roze... en opzich gaat het wel maar dacht misschien heeft iemand een ideetje.
Maar ik zou er inprincipe dan wel cacaopoeder doorheen kunnen doen??

4

Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je ook veel informatie vinden hoor.

Groetjes Laura!

5

cacaopoeder om mee te kleuren gaat prima, krijgt het ook nog een chocoladesmaakje van.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.