1

Onderwerp: uitgerolde marsepein uit duitsland

Mijn ouders zijn afgelopen week in duitsland geweest en zijn voor mij op zoek geweest naar bakspulletjes, veel gezien maar alleen marsepein meegenomen,

Nu vraag ik me af of iemend weet of je deze marsepein ook nog kunt kleuren, hij is namelijk al uitgerold en je kunt hem zo over je taart heen leggen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RE8BLY4Y.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTSSHOIP.jpg

Het was in principe niet duur hoor want voor z'n rol betaal je

2

Re: uitgerolde marsepein uit duitsland

Ik heb die in het begin van mijn "taartencariere" ook eens gehaald in Duitsland, maar is niet lekker werken. Hele grove structuur, vettig. Scheurt snel. Ik kreeg het met moeite netjes over de taart.
Kleuren zal niet gaan want dan moet je kneden, en ik denk niet dat je het dan weer mooi kunt uitrollen.
Volgens mij was het wel lekker! Gewoon even proberen voor je zelf.

3

Heb hem ook een keer gekocht,  maar vond het ook niet fijn.
Maar hij was wel lekker :Y

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

4

De marsepein van Schwartau smaakt prima maar is wel behoorlijk grof van structuur. En zoals Kiwi al zei als je 'm wil kleuren zul je weer opnieuw moeten uitrollen.

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

5 Laatst bewerkt door Mirjam5 (25-07-2009 20:19)

Of eroverheen schilderen...
maareh... dit is toch geen vraag of aanbod? Ik meld je even om te verplaatsen. :)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

idd geen V

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Misschien schilderen??

8

ik gebruik hem als onderlaag bij fruitcakes dan werkt hij echt ideaal en is idd lekker van smaak.
Ik denk niet niet het een optie is om hem te kleuren en opnieuw uit te rollen. (Heb me er ook nog nooit aan gewaagd ;)) Dus evt beschilderen/sprayen en anders nog een dun laagje gekleurd fondant of marsepein er over (geeft wel een super strak resultaat dan ;))

9

Ik heb deze ook eens gekocht en geschilderd...

Ik kan ff niet bij de foto, maar het was geen succes :S Ik had de 'verf' gemaakt door kleurstof te mengen met een alcoholische drank. Doordat het een groot oppervlak is, duurde het erg lang voor het droog werd, sterker nog: ik heb hem de dag erna geserveerd en hij was nog niet droog.... Maar ik begreep van enkele forumleden dat schilderen w

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

hier ook geen succes. mijn eerste taart heb ik ermee bekleed. maar inderdaad veel te grof van structuur om er goed mee te kunnen werken. kleuren is veel te veel werk denk ik. moet je alles kneden en dan weer opnieuw uitrollen. hij plakt ook heel erg vond ik.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

11

Over het algemeen is de duitse marsepein anders, moet er voor ons zeg maar, meer poedersuiker door.
Maar ja, lekker is het wel!!

Jessica