1

Onderwerp: Bbr en botercrememix is muffig....

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb bij mijn vorige taart Funcakes bbr aangemaakt en daar zaten allemaal klonten in.... toen ik 'm ging proeven was ie ook helemaal "muf" / bitter... heb 'm gekiept en nieuwe besteld in de shop. Maar nu maak ik net een nieuwe bbr open en heeft deze het ook een soort van... Niet zo erg als de vorige, maar wel beginnend...

Ook de botercreme mix krijgt hetzelfde muffige idee.. Ligt dit aan de zakjes?  Moet ik het anders bewaren? Ik doe nu de zakjes in een plastic box.

Moet ik het misschien overgooien in plastic bakjes?

Wie o wie heeft voor mij de gouden tip, want de bbr is gewoon niet lekker....

Bedankt alvast voor alle tips!

Groetjes Ilse

2

Re: Bbr en botercrememix is muffig....

ruikt de poeder gewoon niet lekker? want het ruikt idd ook niet zo lekker, kan een beetje zurig ruiken, die bbr.
maar dat is gelijk al als je de zak openmaakt, dus wel normaal.
en klonten er in.. geen idee hoe dat kan.
volgens mij is het gewoon water en poeder goed mixen en het is klaar.

3

Ik heb er ook klontjes in.
De zak heeft in de kelder gestaan en daar is het iets te vochtig denk ik waardoor de mix gaat plakken.

Ruikt en smaakt verder prima

4

Ja idd in het zakje is ie al een beetje zurig.... maar als ik 'm heb aangemaakt, blijft die muffige/bittere smaak in de bbr "hangen" heel raar, want voorheen was ie altijd heerlijk! Het lijkt wel of de geur van het zakje in de poeder is getrokken.... Begrijp je 'm nog?  :s

Groetjes Ilse

5 Laatst bewerkt door Ottolien (26-07-2009 22:20)

Vreemd, ik heb nog steeds heerlijk BBR mix. Heb ook net van de week een nieuwe lading gehad en ruik niks anders dan anders.
Staat je zak bij iets wat vies kan gaan ruiken? Zo dat je geur overdracht krijgt? Ik had dat laatst met de roomboter die in de groente la met de geitenkaas had gestaan. Niet te pruimen de stank van de boter, 4 pakjes verdwenen zo in de afvalbak.

O en klontje moet je er met een garde uit kunnen roeren. Tenminste voor de boter erdoor gaat. Dus de mix met poedersuiker en water. Als dat zonder klontjes is, dan kan je volgens mij nooit meer klontjes krijgen als de boter er door gaat.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ja vind het ook heel vreemd, want normaal is de funcakes bbr echt heel erg lekker.... daarom baal ik ook zo... De bbr staat bij de rest van de mixen (koekjesmix, botercrememix, browniemix e.d. ) in een plastic bak...

Sta me suf te mixen met de garde maar krijg de klontjes ook niet weg... echt super irritant... (dan heb ik het over de bbr) de botercreme is uiteindelijk wel goedgekomen toen de boter er doorheen ging..

Zonde van je boter Ottolien! (misschien best lekker geitenkaasbotercreme) ;)

Groetjes Ilse

7

Geen verklaring voor de rare smaak, maar krijg je door die papieren zakken geen klonten? De suikerbakkerspoeder werd een grote harde klomp die ik bijna niet los kreeg. Hoewel ik met mixen van de bbr geen last had van klonten... Vond de smaak wel tegenvallen, ik gebruik normaal Bakkersmaatje (Sligro).
Misschien Inge een berichtje sturen?

8

Bedankt voor de tip Martine! Ga denk ik maar gewoon Bakkersmaatje halen bij de Sligro en de funcakes maar weer kiepen... :)

Groetjes Ilse

9

Toch vreemd dat het eerst wel lekker was, zat het toen ook in een papieren zak?
Ik gebruik het nu pas voor het eerst, misschien is de samenstelling veranderd?
Ik heb Inge toch maar even een berichtje gestuurd, misschien kan zij er iets nuttigs over zeggen :)

10

Ja het heeft altijd in een papieren zak gezeten... daarom vind ik het ook zo raar...

Maar heel erg bedankt voor het melden aan Inge! (ik bewaar 'm dan nog maar even :) )

Groetjes Ilse

11

ik heb hetzelfde!
heb bc bij taart en decoratie weg (plastic zak) en zo'n papieren zak bij de webshop vandaan. en ik vind die van de webshop ook muffig en niet lekker na het maken, en idd ook klontjes,terwijl de andere wel goed smaakt.
dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar hebben meer er last van

groetjes José

12

Ik had ook een plastic zak(van taart en decoratie) die niet te eten is.Had het nog nooit gebruikt maar ik las dat bijna iedereen het gebruikt dus ik wilde het ook proberen.Nou ik heb het zo weggekiepert.Het was inderdaad heel muf en vies.
Ik begreep al niet dat iedereen het hier zo lekker vond.

13

Hallo dames,

Wat vervelend dat jullie niet allemaal tevreden zijn. Helaas is het voor ons niet mogelijk om op klachten die via het forum worden geuit te reageren. Het beste is, als je een klacht hebt over een product dat je via ons hebt gekocht, of het nu een mix is of een uitsteker, dat via onze site te melden. We hebben hiervoor een formulier op de website.

Voor degenen die de mix gewoon maar weggooien, dat is natuurlijk altijd jammer. We kunnen niet op klachten ingaan van producten die er niet meer zijn. We kunnen dan bijv. niet achterhalen door een test te doen of een bepaald product wellicht echt niet goed is. Beter is het om een klacht door te geven, zodat wij deze ook kunnen behandelen, ook wij leren van klachten.

Het bewaren van mixen in een kelder zou ik niet aanraden. Een kelder is onder het huis en daardoor altijd vochtiger. Een keukenkastje is al prima.

Ik hoop dat degenen om wie het gaat en die een klacht willen indienen bij ons, dat alsnog doen. Inmiddels heb ik al contact met Martine hierover (Martine, nog bedankt voor het mailen!)

Groetjes, Inge namens de Webshop.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

14

@Inge

Het was voor mij in eerste instantie geen klacht hoor ;)

Ik dacht eigenlijk dat ik iets verkeerd deed met het opslaan van de bbr... Aangezien de allereerste die ik maakte wel lekker was...

Maar nu lees ik idd dat meer mensen er last van hebben... (ben ik wel een beetje blij om, wan dan ligt het niet alleen aan mij...)

Ik ga het formulier op de site wel ff invullen en heb de rest van de bbr hier nog staan.... (alleen overgegooid in een plastic bakje.)

Dank voor alle moeite!

Groetjes Ilse