1

Onderwerp: kan ik bij dit biscuitrecept

een deel van de bloem door zelfrijzend bakmeel vervangen?

en zo ja, hoeveel dan?

ik wil mn biscuit namelijk luchtiger en hoger krijgen... nu zijn ze namelijk vrij compact..

Ingredi

2

Re: kan ik bij dit biscuitrecept

kan hoor ;)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

hoeveel? 1/3?

4 Laatst bewerkt door mickjuulmae (03-06-2009 14:15)

Ik gebruik tegenwoordig bij dit recept alleen nog maar zelfrijzend bakmeel! Helemaal geen bloem meer. Dus de hoeveelheid bloem vervangen door zelfrijzend bakmeel (ik gebruik Koopmans) gaat perfect hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5 Laatst bewerkt door miranda84 (03-06-2009 14:18)

ow haha, ik was weer te ongeduldig, en heb t gewoon uitgeprobeerd, taartje staat net in de oven... gelukkig mag ik er deze week nog 2 bakken, dus kan ik dat ook eens uitproberen...

proef je geen verschil?

ow, en helpt het wel? rijst het beter? wordt het luchtiger?

6

Nee je proeft geen verschil ik vind het erg lekker, gebruik ook niet het snufje zout en doe er 2 zakjes vanillesuiker extra door (bij 5 eieren).  Biscuit is luchtig en lekker!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

Ik ben benieuwd hoe het is geworden. Die van mij blijven ook zo compact.

8

tis een stuk beter en hoger al geworden, zie mijn taart met strik in de parade, volgende keer ga ik nog meer toevoegen.. denk 2/3 en de taart daarna doe ik helemaal...

zoek de verschillen;)

9

Beste Miranda84,

Wat bedoel je precies met je laatste berichtje?
Ik zit ook te stoeien en vroeg mij af hoe jij ze nu exact maakt.
Groetjes

10

Ik gebruik ook gewoon zelfrijzend bakmeel hoor. Waarom zou je het jezelf moeilijker maken? :D

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

zelfrijzend bakmeel is eigenlijk gewoon bloem met bakpoeder. En het bakpoeder helpt 'rijzen'.
Dus je kunt ook bloem met bakpoeder nemen (ik geloof 7 gram bakpoeder per 100 g bloem)

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

12

ik gebruik dit recept niet meer, gebruik nu gewoon de mix uit de shop, die is echt vele malen lekkerder, en mijn kapsel wordt er ook veel mooier/gladder/strakker mee...

maar dit bovenstaande recept deed ik uiteindelijk met alleen maar zelfrijzend bakmeel, en dat werkte perfect hoor...

13

:Y Klopt! De mix is inderdaad veel lekkerder! Maar soms heb ik een melkvrije taart nodig. En dan is zelf maken toch wel een uitkomst ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.