Onderwerp: Botercreme met eidooiers
Nu vind ik zelf botercreme niet zo lekker, zeker de 1 op 1 veel te zoet.
Dus maakte ik hem steeds met eiwitten.
Nu kreeg ik van Mari
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Botercreme met eidooiers
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Nu vind ik zelf botercreme niet zo lekker, zeker de 1 op 1 veel te zoet.
Dus maakte ik hem steeds met eiwitten.
Nu kreeg ik van Mari
Moet je dus alleen het eigeel gebruiken en niet het wit???, en krijg je hem zo stevig als de andere botercreme!!!!!!!!!!
Dit klinkt een beetje als otercreme extra ( dus met banketbakkersrrom) alleen maak je dan eigenlijk eerst zelf een soort vla: Klinkt inderdaad erg lekker!
Ja, je hebt dus alleen het eigeel nodig.
En stevig wordt het zeker.
klinkt wel goed! alleen gebruik je wel rauw ei, en daar ben ik niet zo gek op.. dus ik hou het bij de mix
klinkt wel goed! alleen gebruik je wel rauw ei, en daar ben ik niet zo gek op.. dus ik hou het bij de mix
Nee hoor: als je er hete suikersiroop bij giet is dat ei meteen niet meer rauw
Ik had een paar vraagjes:
Hoeveel botercreme wordt dit? (genoeg voor 1 taart?)
Is het geschikt voor fondant?
Of alleen voor vulling?
Hmm klinkt zo inderdaad niet meteen onwijs lekker Maar gezien je enthousiaste reactie ga ik hem binnenkort zeker eens maken!
@ Rainbow: ik denk dat deze hoeveelheid genoeg is voor een taartje van ongeveer 20cm, maar ik denk dat witje75 dat beter weet, ik roep ook maar wat.
Ik denk dat je hier wel prima mee kunt afsmeren, en zit lang niet zoveel water in als bij de botercreme mix, en daar kun je ook mee afsmeren, dus met deze ook lijkt mij!
Nee hoor: als je er hete suikersiroop bij giet is dat ei meteen niet meer rauw
Ik heb zelf ook een recept met eidooiers, wel alles in een iets andere verhouding. Maar daarbij worden de dooiers au-bain marie gemixt totdat de eiervla schuimig en enigszins lichtgebonden is. Daarna siroop erbij (van vuur af) en mixen tot het enigszins is afgekoeld. Dat moet bij dit recept ook kunnen.
En volgens mijn informatie zijn bacteri
Ik heb hem gemaakt, ik vind hem super lekker!
Groetjes Bianka
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Botercreme met eidooiers