1

Onderwerp: Botercreme met eidooiers

Nu vind ik zelf botercreme niet zo lekker, zeker de 1 op 1 veel te zoet.
Dus maakte ik hem steeds met eiwitten.
Nu kreeg ik van Mari

2

Re: Botercreme met eidooiers

ben heel benieuwd, ga het gelijk even proberen

3

Moet je dus alleen het eigeel gebruiken en niet het wit???, en krijg je hem zo stevig als de andere botercreme!!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Dit klinkt een beetje als otercreme extra ( dus met banketbakkersrrom) alleen  maak je dan  eigenlijk eerst zelf een soort vla: Klinkt inderdaad erg lekker! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ja, je hebt dus alleen het eigeel nodig.
En stevig wordt het zeker.

6

klinkt wel goed! alleen gebruik je wel rauw ei, en daar ben ik niet zo gek op.. dus ik hou het bij de mix :)

7

chantal1980 schreef:

klinkt wel goed! alleen gebruik je wel rauw ei, en daar ben ik niet zo gek op.. dus ik hou het bij de mix :)

Nee hoor: als je er hete suikersiroop bij giet is dat ei meteen niet meer rauw ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ik had een paar vraagjes:

Hoeveel botercreme wordt dit? (genoeg voor 1 taart?)
Is het geschikt voor fondant?
Of alleen voor vulling?

~~~~~~~~~~~~~~~~

9

Hmm klinkt zo inderdaad niet meteen onwijs lekker :P Maar gezien je enthousiaste reactie ga ik hem binnenkort zeker eens maken!

@ Rainbow: ik denk dat deze hoeveelheid genoeg is voor een taartje van ongeveer 20cm, maar ik denk dat witje75 dat beter weet, ik roep ook maar wat.
Ik denk dat je hier wel prima mee kunt afsmeren, en zit lang niet zoveel water in als bij de botercreme mix, en daar kun je ook mee afsmeren, dus met deze ook lijkt mij!

Groetjes Laura!

10 Laatst bewerkt door e.b.m. (23-07-2009 21:00)

chantal1980 schreef:

klinkt wel goed! alleen gebruik je wel rauw ei, en daar ben ik niet zo gek op.. dus ik hou het bij de mix

Adrienne schreef:

Nee hoor: als je er hete suikersiroop bij giet is dat ei meteen niet meer rauw

Ik heb zelf ook een recept met eidooiers, wel alles in een iets andere verhouding. Maar daarbij worden de dooiers au-bain marie gemixt totdat de eiervla schuimig en enigszins lichtgebonden is. Daarna siroop erbij (van vuur af) en mixen tot het enigszins is afgekoeld. Dat moet bij dit recept ook kunnen.

En volgens mijn informatie zijn bacteri

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11

Ik heb hem gemaakt, ik vind hem super lekker!

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl