Graag wil ik hierbij ook wat vragen over dit topic.
Ik vul mijn taarten en smeer mijn taarten altijd af met de botermix van de hebshop.
Dit ging altijd perfect, nu heb ik laatst een vreselijk taart drama gehad.
Ik had de taart gevuld en gesmeerd zoals altijd, bekleed enz .Maar doordat ik de taart aan het decoreren was stond deze natuurlijk een tijdje uit de koelkast.
Het leek allemaal goed te gaan maar toen moest ik de taart weg brengen het was behoorlijk warm in de auto, de airco aangedaan maar ik zag zo de fondant wegglijden van mijn taart.
Nu heb ik net nog een taart gebakken en besmeerd enz maar nu met een afsmeer recept van 100 gr mix 50 poedersuiker en 250 boter.
Geen water ivm smelten, dit gebeurd mij natuurlijk niet meer.
Ivm het decoreren van de taart staat deze enige tijd uit de koelkast het ging perfect totdat ik net keek aan de achterkant zie ik mijn fondant bobbelen alsof er een luchtbel onder de fondant zit.
Ik raak een tikkeltje$%^&&^ gefrustreerd , is het nu verstandig om tijdens het decoreren de taart zoveel mogelijk in de koelkast te houden???
Wat zijn jullie ervaringen hiermee.
Zelf zat ik te denken om voortaan maar af te gaan smeren met ganache.
Ik hoor graag van jullie, want als ik heel eerlijk ben raak ik zo de lol een beetje kwijt zeker na al die uren die je toch steekt in een taart maken.
Lieve groetjes Binkie. Blog
www.mijngeschenken.nlDroom niet over het leven, maar leef je dromen.