1

Onderwerp: Ruzie met de taartzaag

Ik geef het op!
Afgelopen weekend 2 taarten gemaakt voor een ander de eerste ging nog wel maar bij de tweede taart wilde de taartzaag echt niet meewerken. Ik vind het echt helemaal niks! Heerlijke luchtige biscuittaart wordt kruimelig, de randen snijdt hij niet netjes door, maar er vallen stukjes uit, het irriteert me nu inmiddels z

2

Re: Ruzie met de taartzaag

Ik had ook altijd ruzie met de taartzaag :Y. Ik snij de taart nu gewoon met een groot broodmes, zonder problemen. Oke misschien niet kaasrecht, maar niemand die het opvalt. :+
Dus geen hulp van mijn kant.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

geen ruzie gehad tot nog toe hier. het beginnetje wil ie niet altijd gelijk doen dan pak ik eerst even een mes en geef ik hem een heel klein sneetje. verder rustige zaagbewegingen maken en dan doet ie het bij mij perfect. heb wel eerst de kapsels in de koelkast gehad dus niet bij hele verse kapsels gedaan.

4

ik vind het een fijn ding... bij zowel vers als afgekoelde kapsels nog geen probleem gehad!

5 Laatst bewerkt door ans pommerans (23-07-2009 14:36)

ik vind het ook erg gemakkelijk.
Ik wacht wel even een dag met snijden (of eerst in de diepvries) en idd een beginnetje maken met een mes, maar dan gaat het prima!

If live gives you lemons, make lemonade!

6

bij mij gaat het ook prima.
desnoods even een beetje insnijden met een mes en verder met de taartzaag.
dat doe ik wel eens als het een beetje moeilijker gaat.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7

Ik herken het wel. Sta altijd te vloeken als ik dat ding weer moet gebruiken. Maar uiteindelijk snijdt het wel recht!! Kan zo'n zaag 'bot' worden? Moet je het dan vervangen?

8

Een taartzaag geeft inderdaad wel meer kruimels, maar het werkt wel veel sneller dan met een broodmes. Ik maak wel altijd eerst een inkeping met een mes.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Ook ik heb er in het begin moeilijkheden mee gehad, maar zou hem nu niet meer willen missen. Mijn ervaring is dat een vers kapsel nu eenmaal niet zo lekker "snijd" als een goed afgekoelde. gewoon even een sneetje maken met een mesje en hoppa....erdoor heen. Succes ermee!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

10

een biscuit wat uit de vriezer komt, of een dagje ervoor gebakken is, snijd veel makkelijker als een verse die net uit de oven komt.
vooral uit de vriezer gaat het altijd goed, juist als ie nog een beetje koud is.
biscuit neerleggen, hand erop houden, en grote zaagbewegingen maken. niet gaan lopen trekken of zo. echt zagen, ook al is het een ijzerdraadje.

11

HAHA Taartzaag en ik hebben na een korstondige en heftige relatie ook afscheid van elkaar genomen. Ik ben hele dikke maatjes met Broodmes!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Ik heb nooit problemen met de taartzaag, ik vind het een ideaal ding......maar idd je moet wel zagen en ik hou mijn taart altijd aan de bovenkant vast....dat werkt ook prettig!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

bij mij gaat het ook altijd goed. mijn taart vries ik meestal wel eerst in. dan kruimelt ie minder met doorsnijden. ooit een hier op 't forum gelezen ;)

Groetjes Miranda

14

bij mij ook geen problemen. Eerst met een mes een kleine inkeping maken en dan de rest van links naar rechts zagen... Niet te gehaast in ieder geval.

I'm not a complete idiot, some parts are missing!

15 Laatst bewerkt door birgit58 (24-07-2009 07:11)

een geduldig gebruikte taartzaag geeft geen kruimels, geen stukjes eraf, om te beginnen inderdaad je hand zachtjes laten rusten op de bovenkant van je taart, dan heel rustig de pootjes op je ondergrond en beginnen met zagen, niet duwen maar rustig steeds op en neer gaan en ineens zit je door de rand van je kapsel dan blijf je gewoon rustig doorzagen tot je weer aan de andere rand bent en haalt hem daar ook met geduld doorheen, als het niet lukt zegt het meer van de manier van zagen dan van de zaag.  :Y

Niemand is gelukkig, wees Niemand

16

Mijn grote vriend de taartzaag, wat een uitvinding :P! Het is zoals hier boven al een aantal keer is gezegd, fijn om hem eerst een dagje in de vriezer te leggen, zodat hij niet meer zo kruimelt. En dan een klein sneedje maken met je broodmes, en dan zou je er met je taartzaag zo doorheen moeten kunnen. Wel zagende bewegingen maken, want als je de zaag er doorheen 'trekt' gaat het niet werken.

Groetjes Laura!

17

Bedankt voor de tips! Ik begon altijd met zagen zodra de taart afgekoeld was, maar een dagje vriezer is zeker het proberen waard! Ik geef m nog een kans :P