1

Onderwerp: Koemelkeiwitvrije recept??

Ik heb een opdracht gekregen om een koemelkeiwitvrije verjaardagstaart te maken.
Nu ben ik hier op de site al op zoek gegaan naar een recept,maar kan het niet vinden.
Is er iemand die deze wel heeft??
En waar moet ik overal op letten bij het maken van deze taart???

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

2

Re: Koemelkeiwitvrije recept??

Zelf biscuit maken, dan zit er geen melk in. Als je gewone cake wilt maken gebruik dan wajang o.i.d. In de marsepein van de hebshop zit ook geen melk. Bc kan je maken van wajang. En in de natuurwinkel hebben ze sojaslagroom van sojatoo die je zelf stijf kan kloppen. Verder jam, icing, enz. melkvrije koekjes door de bc of room.

Er zijn al wel een aantal topics over hoor. Misschien nog even zoeken op koemelkvrij of melkvrij?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb het volgende recept, hier ooit ergens van het forum geplukt. Ik heb het nog nooit gemaakt aangezien 'mijn klantje' wel eieren mocht....

Koemelk en ei vrije cake

315 gram bloem
1 1/2 zakje bakpoeder
45 gram custardpoeder
2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterd suiker
150 gram plantaardige margarine (Wajang)
3 dl water

Meng de droge bestand delen door elkaar maak een kuiltje in het midden.
Smelt de boter schenk het water erbij en giet dit in het kuiltje. Vijf minuten mixen en het beslag meteen over doen in je ingevette en met bloem bestoven bakblik.
Dit kan in een ronde vorm van 22 cm of een gewone cake vorm.
1 uur en 15 minuten bakken op 180 graden. De oven niet tussentijds openen. De cake is gaar als je prikker er schoon uitkomt.

De cake kan je doorsnijden en vullen met botercr

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … nlijst.pdf

in de marsepein kunnen melkbestandelen aangetroffen worden,. dus ik zou gewoon het meppertje met botercreme met wajang afmeren!

mijnn dochter heeft ook koemelkeiwitallergie. dus im bak gewoon een biscuit en vul en smeer af met botercreme gemaakt van wajang boter!