1

Onderwerp: gezond meptaartje

Ik heb al met de zoekfunctie gekeken maar kon zo niets vinden.
Ik zie vaak prachtige meptaartjes, maar deze zitten vaak vol met slagroom/marsepein etc. Wie heeft er een idee voor een smakelijk maar verantwoord meptaartje voor een 1 jarige?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Wanneer je iemand ontmoet zonder glimlach,
schenk hem dan die van jou

Re: gezond meptaartje

vullen met appelmoes (eventueel met een mooi kleurtje) en/of andere compotes en geen marsepein erover

bedankt voor je reactie.
Wel gewoon biscuit? Of is een ander kapsel lekkerder?

heb het nog nooit geprobeerd om heel eerlijk te zijn, maar het schoot me zo te binnen omdat volgens mij elk kind appelmoes enzo lust en het ook nog redelijk in het rijtje van gezond staat. Zou denk ik wel gewoon biscuit nemen, net iets minder machtig (en minder slecht :) ) en in combinatie met de appelmoes of andere fruitcompotes (HAK heeft volgens mij ook nog van dat soort dingen) lijkt het mij best lekker!

5

Ik heb voor m'n oudste dochter een yoghurttaartje gemaakt met agar agar ipv gelatine. Je zou ook een pannenkoekentaartje kunnen maken.

Ik heb destijds hier het recept vandaan gehaald http://www.keukenkikker.nl/recepten/?c=tussendoortje

Voor de jongste heb ik een bananencake gebakken en die bekleed met rolfondant.

Groetjes Myrna

6

Of gewoon een fruittaartje....

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

maar ze eten dat toch niet helemaal op veronderstel ik?

8 Laatst bewerkt door Ottolien (14-07-2009 12:46)

Volgens mij ook niet. Ze gaan erop meppen en stoppen af en toe een handje in de mond, maar verder zou ik ze ook niet laten gaan.
Dus hoe meer smeersel in de taart, hoe groter het feest!! ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Nee dat eten ze helemaal niet op, misschien 1 hapje ofzo. Toen mijn dochter 1 werd heb ik voor haar meppertje gewoon ongevulde biscuit gebruikt met wat botercr

10

tja ik heb 2 taartjes gehad. En hoopte dus op een lekkere ondergesmeerde snoet,
voor de foto. Want ja daar gaat het om.
Prikt ze met een vorkje en verder niets. Nummer 2 wist er wel raad mee. Maar die wist dus ook raad met de taart. Hup in de buik. En tja nummer 2 heeft nu een dieet met roomboter omdat ze ondergewicht heeft.
lekker happen en niets aankomen. Tja dat wil ik ook wel. ;)
maar daar wel leuke foto,s van.
Maar met appels er bestaat schoenlapperstaart.
Is dus taart met appelmoes

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

11 Laatst bewerkt door aafje87 (15-07-2009 12:48)

Wat betreft niet eten, mijn dochter van toen 1 heeft bijna de helft weg zitten werken van haar mepper van 12cm!
Niets viespeuken/graaien/meppen, maar gewoon heel netjes stukje voor stukje het in je mond doen!
Die mepper van haar was gevult met kersen jam en bekleed met marsefond.(met een superdunne laag botercreme om af te smeren)
Nou die miep van mij vond hem heerlijk, en zo ken ik er nog veel meer die de mepper gewoon opeten en ook echt er veel van eten.

Ik zou persoonlijk niet gaan voor een verantwoorde mepper daarbij zie ik ook een hoop praktische bezwaren, waar wou je hem mee bekleden? Appelmoes laat marsepein en fondant smelten voor de zon, door het hoge vocht gehalte. Afsmeren met dikke laag botercreme?, dan kan je net zo goed met jam(desnoods light) vullen en dunne laag fondant.
Ze zijn maar 1x jarig(en met 2 hoeven ze echt geen mepper meer) in het jaar en worden maar 1x 1. En als je vind dat ze op een gegeven moment genoeg hebben gehad dan haal je hem toch gewoon weg? (dat heb ik ook gedaan toen ik erachet kwam dat ze toch al heel erg aan het smullen was geweest en ik het genoeg voor d'r vond)

Avalon's magical cakes

12 Laatst bewerkt door Boska (15-07-2009 09:45)

Mijn mening:
Ze worden maar 1x 1 jaar en een foto als deze kan je daarna nooit meer maken!!!http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPHILDO3-D.jpg
Als je vindt dat zij/hij er teveel van eet: gewoon even wegpakken en een klein stukje teruggeven.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

En vullen met danoontje,vinden ze lekker en het is gezond.

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

14

kwarktaartje? kan je mooi versieren met fruit en slagroom toefjes! toch heel feestelijk?

Groet Corinne

wauw wat een reacties!
Ik ga eens even wat dingen uit proberen voor ik er echt een moet maken.

16

Ik reageer even op dit oude bericht, ik heb nu het idee om een bananencake te bakken en die met licht gezoete/gekleurde slagroom te decoreren. Denk namelijk dat mijn zoontje de mepper gaat opeten met als gevolg buikpijn omdat hij nooit snoep of sap krijgt!
Of is er ondertussen een ander leuk verantwoord idee van iemand?