Onderwerp: geboortetaart met een verhaal
Ik vind het moeilijk om het verhaal achter deze taart hier te schrijven... het is zo persoonlijk dat ik dat niet zomaar op een openbaar forum wil vertellen...
Maar ik ben zo blij en trots op mijn kersverse neefje en ik heb zo hard gewerkt om deze taart voor hem, nou ja, voor mijn zus en haar man, te maken dat ik die natuurlijk wel wil showen...
De taart staat bol van de symboliek: de kleuren zijn die van de babykamer. Ook het zilver van de kamer komt terug in de sterretjes en de sierrandjes. Het draakje heb ik eerder al een keer gemaakt van fimo-klei. Dat draakje staat nu naast het urntje van zijn grote broertje, daarom ook alle sterretjes op de taart.
De bovenste taart is een dummie zodat ze die nog een hele tijd kunnen bewaren en op de kamer van de kleine kunnen zetten, de onderste is een chocoladebiscuit, gevuld met opgeklopte pure chocoladeganache en sinaasappelmascarpone en een crispy pure chocoladelaagje... Ik moet zeggen dat ik het jammer vond dat ik de rest van de taart daar moest laten