1

Onderwerp: Suikerbakkersroom funcakes waterig

Hallo,

Ik ben nog maar een beginner en zit nu met een acuut probleem. Als ik de suikerbakkersroom van Funcakes in de verhouding 500 water en 200 mix gebruik dan is het geen loddige massa maar gewoon net zo dun als water. Ik zal vast iets heeeeel erg fout doen maar ik heb geen idee wat....het pak is al bijna leeg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Gr,
Danielle

2

Re: Suikerbakkersroom funcakes waterig

Suikerbakkersroom??? Heb je nu niet de verkeerde gepakt, suikerbakkerspoeder ipv banketbakkersroommix?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik heb niks gepakt, ik ben een beginner en heb een starterspakket gekocht. Daar zat het in en ik was in de veronderstelling dat dat dat gele spul was. Wat heb ik dan en waar gebruik ik dat voor?

4

Momentje, zal even in de webshop kijken wat allemaal in het starterspakket zit.

5 Laatst bewerkt door e.b.m. (11-07-2009 12:56)

Ik kan bij de leukste taartenwebshop geen starterspakket vinden. Of heb je 'm elders gekocht? Nou ja, in ieder geval: suikerbakkerspoeder is eigenlijk poedersuiker en gebruik je in combi met botercrememix. Ook gebruik je het bij het maken van royal icing of als antiplak voor je fondant. Is dus heel wat anders dan banketbakkersroommix. Heb je al op de zak gekeken of je inderdaad wel het goede had gebruikt?

6

Heb inderdaad op de zak gekeken en het is suikerbakkerspoeder....Maar er stond geen recept op dus ik heb op internet gezocht en was in de veronderstelling dat het room was, en dus romig moest zijn. Maar ik begrijp dat ik het kan gebruiken als lijm, ofzo....Dus heel weinig water en heel wat poeder? Wat kan ik er dan nog meer mee? Mijn botercreme staat nu op te stijven in de koelkast en dan moet de boter er nog door.....heb ik dan ook nog suikerbakkerspoeder nodig daardoor......Volgens mij moet ik mij maar eens voor een workshop inschrijven.....Ben natuurlijk weer overenthousiast aan iets begonnen waar ik weinig over weet....

7

De suikersbakkerspoeder is min of meer een soort poedersuiker (samenstelling is alleen iets anders geloof ik). Je hebt dit o.a. nodig voor de botercreme mix uit de de Leukste Taarten Shop. 100 gram suikerbakkerspoeder, 100 gram botercreme mix en dan 200 ml. water erdoor heen mengen. Dat een uurtje laten rusten en uiteindelijk 250 zachte boter er door mixen.

Je kunt inderdaad van suikerbakkerspoeder en water een papje maken waar je mee kunt lijmen. Je hebt echt maar druppeltjes water nodig, het is al gauw veel te veel.

8

Gebruik de functie "zoeken" hier op het forum en dan kom je heel veel informatie tegen. En kijk ook bij de ingredi

9

- suikerbakkerspoeder is in principe poedersuiker!

als je botercreme mix hebt gedaan is het 100 gr. mix botercreme en 100 gr. suikerbakkerspoeder of poedersuiker. Als je het nu in de koelkast hebt gezet en poedersuiker hebt gebruikt, heb je geen suikerbakkerspoeder meer nodig!

10

Bedankt voor de info, ik ga nog even verder tobben.....

11

Je kunt er ook royal icing mee maken en je kunt het ook gebruiken om te zorgen dat de marsepein/fondant niet aan de tafel plakt.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

en je kunt suikerbkkerspoeder gebruiken om marshmellowfondant te maken

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9