Onderwerp: pinda en noten allergie
Hoi dames,
Ik schakel jullie hulp even in. Ik heb a.s. vrijdag een opdracht staan om met een groepje kinderen koekjes te gaan bakken. Nu hoor ik vandaag dat
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » pinda en noten allergie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi dames,
Ik schakel jullie hulp even in. Ik heb a.s. vrijdag een opdracht staan om met een groepje kinderen koekjes te gaan bakken. Nu hoor ik vandaag dat
Ik heb met de help-functie heel veel informatie gevonden. Naast geen marsepein en chocopasta is vooral heel goed schoonmaken (helaas, ook de oven moest schoon...) erg belangrijk! En op sommige kleurstoffen staat zoiets als 'may contains traces of nut'.
Ik denk dat je het beste even bij de ouders van het meisje kunt vragen hoe allergisch ze is en hoe ze dat thuis oplossen.
Succes!
P.S. Ik vond het echt niet leuk om zo te moeten werken, dus neem geen opdrachten meer aan met dit soort beperkingen. Dan is voor mij de lol er een beetje af...
Het lastige is dat het een opdracht is van een logeerhuis voor kinderen met een handicap. Ik heb dus geen rechtstreeks contact met de ouders. De oven die we gebruiken is de oven in het logeerhuis. Ik denk dat ik anders maar zeg dat ze haar koekjes aan papa en mama mag geven thuis. Misschien eentje zonder versieringen voor haarzelf bewaren. Is dat een idee?
Mijn dochtertje heeft ook zo'n allergie (lichte vorm) en wij gebruiken de prinsessenfantasie strooier van Dr. Oetker voor haar.. En dat is ook leuk op gewone witte kleurstof hoor! Mocht kleurstof een probleem worden.
De normale zandkoekjes mag zij wel altijd wel hebben..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » pinda en noten allergie