1

Onderwerp: Welke vullingen invriezen?

Hallo allemaal,

Ik heb regelmatig bij het maken van taarten voor anderen dat ik heel veel vulling overhou, ook als ik kleinere hoeveelheden probeer te maken. Ik heb tot nu toe de creme au beurre en de botercreme gewoon in porties ingevroren, maar nu moest ik voor vandaag een proeftaartje maken met roomcaramel. Ik heb dus giga veel roomcaramel over,kan je dat veilig invriezen?

2

Re: Welke vullingen invriezen?

Welk recept heb je daarvoor gebruikt?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik heb 500ml suiker, 500 ml ongeslagen slagroom en 130ml roomboter gebruikt als ingredienten. Een deel van het suiker laten smelten in een pan met dikke bodem, dan beetje bij beetje suiker toevoegen tot alles gesmolten is, daarna de kokende slagroom toevoegen, gladroeren, pan weer op het vuur doen en dan blijven roeren tot het een egale massa is. Laten afkoelen en als het lauw is, de boter toevoegen.

Ik twijfel vanwege de slagroom, maar deze is wel tot kookpunt gebracht en bavaroises kan je ook rustig invriezen.

4

Ja hoor, volgens mij moet je dit gewoon kunnen invriezen, hoor! Recept lijkt me ook heel erg lekker, trouwens.

Groetjes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Dank je voor je antwoord!! Het recept heb ik overigens gewoon hier van de site afgeplukt, let er wel op dat je echt een pan met een flinke hoge rand want bij het overgieten van de slagroom schuimt het helemaal omhoog! Het is dezelfde vulling als de chocoladebonbons.