1

Onderwerp: Jam verwarmen?

Ik heb geen tijd en zin om botercreme te maken, ik las dat ik ook met jam kan afsmeren. Moet dit eerst verwarmd en dan gezeefd worden? M.a.w. hoe pak ik dat aan?

2

Re: Jam verwarmen?

Ja, normaal gesproken gebruik je dan abrikozenjam. Inderdaad even zeven, zodat evt. stukjes eruit zijn. Dan even verwarmen, zodat het wat vloeibaarder wordt. Dan afsmeren.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Ok tnx, heb er in middels jam op zitten. Waarom abrikozen jam dan? Ik heb alleen bramenjam in huis, dus heb dat er maar op gedaan...hoop dat het goed komt!

4

Omdat abricozenjam licht van kleur is en dus met het evt doorschijnen van marsepein of fondant niet zichtbaar is...

Mmm das pas lekker!

5

makatralsy schreef:

Ja, normaal gesproken gebruik je dan abrikozenjam. Inderdaad even zeven, zodat evt. stukjes eruit zijn. Dan even verwarmen, zodat het wat vloeibaarder wordt. Dan afsmeren.

Zo doe ik het ook...:Y

6

mamandy77 schreef:

Omdat abricozenjam licht van kleur is en dus met het evt doorschijnen van marsepein of fondant niet zichtbaar is...

o daarom, nou dan komt het wel goed ik heb blauwe fondant, het schijnt er niet doorheen.

7 Laatst bewerkt door Ottolien (10-07-2009 14:29)

makatralsy schreef:

Ik verawrm het en haal het tegelijkertijd soor de zeef. Dus de zeef bovenop een steelpannetje op het vuur. Klein beetje water voeg ik ook nog toe. Weet niet waarom, maar doe dat altijd. :)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

bulletje schreef:
mamandy77 schreef:

o daarom, nou dan komt het wel goed ik heb blauwe fondant, het schijnt er niet doorheen.

Maar...waarschijnlijk ook i.v.m. pitjes.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

9

Jam is idd wel fijn om mee af te smeren.. even pureren en het gaat prima.. Chocoladepasta wil trouwens ook goed als je dat even verwarmt in de magnetron

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy