1 Laatst bewerkt door maaikebakttaart (09-07-2009 17:42)

Onderwerp: hellup!

ik heb nu 3 x CC proberen  te bakken. en steeds rijzen ze niet goed genoeg. het zijn een hele platte  exemplaren. ik snap niet wat ik fout doe. heb het volgende recept gebruikt:

125 gram zachte boter
125 gram vanillesuiker
2 eieren
1 el melk
125 gram zelfrijzend bakmeel
1 afgestreken theelepen gistpoeder

gebakken op 180 graden ongeveer 20 minuten toen was de bovenkant meer dan bruin ( erg donker dus)

help  en alvast bedankt voor het lezen :S

Re: hellup!

niemand?  :\

3

Ik gebruik cakemeel van Koopmans en ik heb er nooit last van....
Misschien zijn de eieren te koud of de melk???

4

Het enige verschil met mij, als ik dit recept gebruik is de vanillesuiker. Ik gebruik gewone en gistpoeder. Ik gebruik alleen bakpoeder.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Die 125 vannille suiker bedoel je hoop ik basterd suiker mee?
Gistpoeder gebruik ik nooit in dit recept.
125 gr. basterdsuiker, 125 gr. zachte boter, 125 gr. zelfrijzend bakmeel, 2 eieren, 2 of 3 eetlepels melk. half zakje vannille suiker.
Alles door elkaar doen, behalve de melk, mixen, dan de melk erdoor, nog paar minuutjes mixen.
20 min. op 180 graden.
En ja, alles op kamertemperatuur.
Succes.

6 Laatst bewerkt door monique53 (09-07-2009 18:28)

ik snap de ingredienten niet, gistpoeder? zoveel vanille suiker i.p.v. gewone suiker? Misschien ligt het daar allemaal aan.

ik gebruik trouwens altijd Muffin mix van dr. Oetker. 175 graden 18 minuten.

ik heb de eieren idd zo uit de koelkast.  ja ik bedoel fijne basterdsuiker wat opgeleukt is met een vanillestokje. dat noemen wij vanillesuiker ( afgekeken van Jamie Oliver :D)

ik ga nog een poging wagen. bedankt!

ik haal net cc's uit de oven en heb de HOME MADE  halfvolle bosvruchtencake gebruikt en heb daar nooit problemen mee. Als ik iets teveel erin doe, doe nu in een mini cc 10 gr en in een gewone 24 gr. ,rijzen ze de pan uit!

Arnhems Meisje 2008

@ Monique
ik gebruik het receptenboek van jane smith die voegt aan bijna alle recepten gistpoeder toe. maar goed ik ben een beginner in CC zou zo fijn zijn als ze nu eens gingen lukken :)

jeeeuuj gelukt! dank jullie wel .het zal aan de koude eieren en melk gelegen hebben :)