Onderwerp: Bruidstaart lime en aqua voor 06-07-09
Van een vriendin die ging trouwen kreeg ik de enorme eer om haar bruidstaart te mogen maken!! Dat wilde ik maar al te graag. Hij moest in ieder geval wit worden en verder wist ze het niet echt. Om haar jurk kwam nog een lint, eerst zou het fuchsia worden maar werd dus groen. Daar werd ik helemaal enthousiast van want ik ben gek op limegroen en al helemaal in de combi met aqua blauw, maar dat moest ik dus even bij de aanstaande bruid checken aangezien het niet de meest traditionele trouwtaart kleuren zijn. Ze vond het prima (kamer van hun kindje is ook in die kleuren!), ze is zelf ook erg fan van die combi dus ik kon aan de slag.
Het moest voor 70 personen worden, maar daar waren wel redelijk wat kindjes bij, dus besloten voor 4 ronde taarten te gaan (15, 20, 25 en 30 cm). Bovenste en onderste twee taarten gevuld met twee lagen verse aardbeien en een laag aardbeienjam met champagnecreme en de tweede taart ook met twee lagen aardbeien en aardbeienjam maar dan met gewone botercreme voor de kindjes en mensen die geen alcohol willen/mogen. Ik had de jam trouwens met de staafmixer gepureerd en dat werkte erg fijn... vorige bruidstaart was echt vechten met die stukken aardbei in de jam (en fruitzacht kan ik nergens meer vinden).
Genoeg getypt... de foto's.... ben over de taart extreem tevreden, over de foto's stukken minder... maar ach... jullie zien wel ongeveer hoe de taart was
Voorkant:
Zijkant:
Achterkant:
Achterkant bovenste taart in detail (de voorletters en data stonden op deze bloemen... letters op bovenste taartje en datum op tweede taart, maar dan aan de voorkant):
Heb nog erg veel andere foto's maar daar staat het bruidspaar ook (deels) op en heb geen toestemming aan ze gevraagd of ze hier op de site willen dus die plaats ik maar niet.
Ik kreeg echt heel veel complimenten en vragen of ik prof ben was erg trots!
Ook de smaak werd erg gewaardeerd. Er werd ook erg vaak gevraagd of ik visitekaartje had, maar die had deze sufferd dus nog niet. Wel al 4 leuke ontwerpen op de pc staan, maar durfde ze niet uit te printen, bang dat mensen me te hoog vinden grijpen ofzo. Dit is pas de derde bruidstaart, wil niet te hard van stapel lopen, maar door al die positieve reacties en complimenten ben ik wel super trots!
Een druk taartweekje is ten einde... vorige week bruidstaart, tussendoor verjaardagsstapel voor nichtje en dan net de tweede bruidstaart. M'n moeder is deze week nog jarig maar is onduidelijk over of ze het viert, zo ja dan mag ik weer Nu al afkick verschijnselen