Onderwerp: eiwitpoeder afmeten ipv afwegen
ik vroeg me af of iemand weet hoe je 10 gram eiwit poeder afmeet met bijv eetlepels (maatlepels), mijn keukenweegschaal is niet zo precies, en ik heb geen zin om voor 1x een nieuwe aan te schaffen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » eiwitpoeder afmeten ipv afwegen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik vroeg me af of iemand weet hoe je 10 gram eiwit poeder afmeet met bijv eetlepels (maatlepels), mijn keukenweegschaal is niet zo precies, en ik heb geen zin om voor 1x een nieuwe aan te schaffen
http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereid … ten.html#1
Eiwitpoeder staat er toevallig net n
het zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen, maar ik doe gewoon het aantal ml. Dus 10 ml is 10 gram (in mijn wereld en ja ik weet dat het niet klopt), kleine maatschepjes heb ik namelijk wel. Maak echt kilo's meringue botercreme met eiwitpoeder (heb dan ook een zak van 2 kilo poeder) en gaat altijd goed
Het gaat namelijk om de verhouding water/eiwitpoeder dus als je 10 ml (= 2 theelepels van elk 5 gram) eiwitpoeder hebt dan moet daar 2 eetlepels (=30 gram) water bij
misschien iets geloofwaardigere verklaring, ik heb ergens een keer gelezen dat je voor 1 eiwit 2 theelepels poeder en 2 eetlepels water nodig hebt
thanks voor de tip!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » eiwitpoeder afmeten ipv afwegen