1

Onderwerp: CC zakken in

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik haal net mijn cc uit de oven en ik heb gecontroleerd of ze gaar waren en dat waren ze. Ik heb het recept van dit forum aangehouden en ze op 180 graden gebakken, 30 min. Ik had de cc nog even in het muffinbakblik laten zitten en 10 min later wou ik ze eruit halen en toen gingen ze zakken en als ik er 1 open maak dan ziet hij er niet gaar uit. Ook is de onderkant bol getrokken naar binnen toe. Mijn vorige lading van 2 weken terug zag er ook al zo uit. Verder heb ik er nooit last van gehad, waren ze altijd goed. Ik weet alleen niet wat ik fout doe, want volgens mij doe ik steeds hetzelfde. Heb geen koude eieren gebruikt dus daar kan het ook niet aan liggen. Kan het verschil uitmaken welke cc vormpjes ik gebruik? Ik heb namelijk nu die witte dunne gebruikt en vorige keer ook. Normaal gebruik ik altijd die dikkere van dr oetker.

Re: CC zakken in

naar mijn weten zijn ze als ze inzakken gewoon nog niet gaar.
maar 30min op 180graden is al wel heel lang. ze horen gaar te zijn bij 20min.

wat voor recept/mix heb je gebruikt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik heb het recept gebruikt hier van de site.

Ik vind het zo raar dat toen ik ze uit de oven haalde ze wel gaar waren.

4

vind het ook erg lang, 30 min. op 180 graden. ik heb ze ongeveer 25-30 minuten op 160 graden.
ik zou zelf de volgende keer proberen ze op 160 graden te bakken. dan maar wat langer. misschien eerst 1 cakeje na 30 minuten eruit halen om echt goed te kijken of ie gaar is? maar ja.. een schone prikker is ook gaar natuurlijk.

5

Ik ga morgen iig nog een keer bakken met de cc mix uit de webshop. Ik zal het eens proberen op 160 min en dan 30 min.

6

Volgens mij heb ik het probleem gevonden. Ik denk dat ik er teveel melk in heb gedaan. Ik heb nu de mix gebruikt en daar zit geen melk in en dat beslag is ook veel dikker en nu zijn de cc perfect! Heb ze nu 30 min gebakken op 160 graden.

Bedankt voor jullie hulp!

gelukkig maar!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs