1

Onderwerp: Originele lactose-vrije vulling??

Hallo,

Heeft er iemand misschien nog een goed idee voor een lactose vrije vulling? Alleen jam en vlaaivulling vind ik een beetje saai, maar volgens mij zijn er verder weinig originele mogelijkheden... Wie kan mij helpen :s ??

Groetjes,
Annemiek

2

Re: Originele lactose-vrije vulling??

Je kunt zelf banketbakkersroom maken en ipv melk gewoon sojamelk gebruiken. Ik doe (mijn recept staat op mijn site www.tartacadabra.nl) er aan het einde altijd een klontje roomboter bij maar dat zou je dan moeten vervangen door een lactose-vrij boter.
Je kunt ook aan degene vragen voor wie het is of ze pure chocola mag, mijn schoonzusje mag alleen die van de Australian Chocolates, je zou kunnen proberen of je er een "ganache" van kunt maken met sojaroom ipv slagroom.
Of anders de chocolade smelten (mogen ze misschien ook witte chocola? ) en daar wat likeur doormengen, het wordt dan een beetje rare chocolamassa, maar wel heel erg lekker in de taart.
En anders kun je eens kijken bij de supermarkt, ze hebben ook sojavla kant en klaar, als je daar gelatine door zou doen, heb je ook een lekkere pudding als vulling.
Er is ook nog zoiets als sojayoghurt, maar dat is vrij dun, dus daar zou ik ook zeker gelatine aan toevoegen.

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Sojamelk is inderdaad wel een goed idee! Daar kan ik wel wat mee. Of diegene waarvoor de taart is pure chocolade mag weet ik niet maar zal ik eens vragen. Anders kan ik misschien ook cacaopoeder door de banketbakkersroom mengen.

Is er ook sojaroom? Dat wist ik niet. Kun je dat ook opkloppen als slagroom?

In ieder geval bedankt voor de tips Lara, ik ga er eens mee aan de slag!!
Is toch weer eens wat anders dan jam...:)

4

Il Pasticcino schreef:

Sojamelk is inderdaad wel een goed idee! Daar kan ik wel wat mee. Of diegene waarvoor de taart is pure chocolade mag weet ik niet maar zal ik eens vragen. Anders kan ik misschien ook cacaopoeder door de banketbakkersroom mengen.

Is er ook sojaroom? Dat wist ik niet. Kun je dat ook opkloppen als slagroom?

In ieder geval bedankt voor de tips Lara, ik ga er eens mee aan de slag!!
Is toch weer eens wat anders dan jam...:)

Hai Annemiek, nee je kunt de sojaroom niet opkloppen is een gewone schenkroom maar voor de ganache kun je het wel proberen.

En graag gedaan, mijn schoonzusje eet ook lactose-vrij (en glutenvrij) dus we zijn in mijn familie wel wat gewend ;) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"