1

Onderwerp: Inzakkende taarten!!!grrrr..

Wie heeft er voor mij de gouden tip?
Ik heb vorige week een hele reeks 10 cm hoge bakvormen aangeschaft voor de bruidstaarten.
Nu heb ik er al een paar gebruikt en iedere keer weer als ik ze op het rooster leg storten ze als een harmonica in elkaar.
Ik heb de taarten al laten afkoelen in de vorm maar dat helpt ook al niet, please somebody help me...:lol:

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

2

Re: Inzakkende taarten!!!grrrr..

Langer bakken?
Instorten in het midden betekent meestal niet gaar.

Oh, en ik verplaats je topic naar Bakken & Vullen, echt algemeen is het niet ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

hoge bakvormen lijken de warmte minder goed te verspreiden, heb dit ook al eens aan de hand gehad. en heb toen na een paar keer een 6cm hoge en een 10 cm hoge vorm gebruikt met dezelfde hoeveelheden deeg erin. De 10 cm was nog lang niet klaar terwijl die van 6 heel mooi en gaar was. de 10cm werd bij mij ook nooit mooi strak aan de bovenkant en gebruik nu gewoon de 6 cm die ik verhoog met bakpapier en dat werkt heel goed. Hopelijk gaat het bij jou wl lukken!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Als ik in hoge vormen bak, gebruik ik graag een bloemnagel in het midden.
Zodat de warmte beter overal kan komen.
En ja, langer bakken dan lagere vormen.

Met de hoge vormen gebruik ik geen bloemnagel, maar ik bak wel bijna een half uur langer dan de gewone vorm. Meteen storten, niet in de vorm laten afkoelen :) oh ja en de eerste keren met zo'n nieuwe vorm kun je zo'n 'flubber'randje krijgen aan je onderkant die de bovenkant wordt :P maar op een of andere manier is dat na 2-3 keer bakken over.

'I love it when a cake comes together'

6

Bedankt voor de tips , nou ik bak de bodems ook altijd ongeveer een uur dus niet gaar dat is het niet.
En inmiddels ook al een paar keer gebruikt mmmm lastig.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl