Onderwerp: Voor iedereen die last heeft van het warme weer
Hallo!
Ik zie al jullie prachtige taarten langskomen met een grote klacht: HET WEER!
Omdat ik tegenwoordig alleen maar taartjes maak in een tempratuur van 30 graden en hoger dacht ik wat tips met jullie te delen voor het warme weer in Nederland:
- Wanneer ik werk, is de airco aan, EN de ventilator op mn werkplek.
- Al het rolfondant dat ik uitrol, wacht ik eerst 10 minuten langer mee voordat ik het oppak om op de taart te leggen, zo ook met uitgestoken vormpjes, door het wachten wordt het weer iets harder en rekt het niet zo uit elkaar.
- dit geldt ook voor boetseerder figuurtjes, je moet ze veel langer van te voren maken, en de onderdelen tijd geven om te harden voordat je hem opbouwt anders zakt de boel in elkaar. (zo werd een geboetseerd meisje opeens heel kort omdat haar rok als een pudding in elkaar zakte, omdat ik het lijfje er meteen had opgezet)
- Wanneer je de taart hebt bekleed, de ventilator op de taart zetten, anders gaat ie direct zweten
- hoe meer Crisco je gebruikt hoe erger het plakken en zweten is, probeer waar je kan poedersuiker als ondergrond te gebruiken
- wanneer de taart klaar is, gaat ie in de airco (of ventilator) wachten op de klant
- in de auto nooit ramen open, alleen airco aan
ik maak geen taarten die in de koelkast bewaard moeten worden, want door het tempratuurverschil gaat t daarna toch zweten, en dat gaat niet meer weg (naar mijn ervaring)
Biscuits die ik gebruik zijn eerst minstens 12 uur in de vriezer geweest en dan bewerk ik het meteen (bevroren dus) want het ontdooit heel snel, en dat geeft even n koud laagje voor de vulling en een stevige ondergrond voro de BC
hoop dat ik hiermee iemand heb kunnen helpen
verder hoor ik heel graag nog meer tips!!!!
Groetjes
en geniet ook lekker van het zonnetje!!!