1

Onderwerp: Hier is ie dan! Mijn eerste bruidstaart!

Zo moesten ie worden, zo had ik hem ontworpen:
http://img3.imageshack.us/img3/9310/voorbeeldbruidstaart.jpg

En zo is hij uiteindelijk geworden:
http://img44.imageshack.us/img44/3585/99574692.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/4938/99574703q.jpg

http://img3.imageshack.us/img3/2480/99574700f.jpg

De bovenste is gevuld met mokka creme en een laagje chocolade, de middelste met lemon curd creme en 4 vruchten jam en de onderste met bokkepootjes creme en een laagje chocolade.

Heb weer een heleboel geleerd (of leer ik het nooit), voor mij nooit meer zo'n bruidstaart, nooit geen marsefond of marsepein meer en nooit meer zoveel in een week....
Er zitten in totaal een 28 uur in deze taart (+ nog 2 aansnijtaarten) waarvan  22 uur gisteren en vandaag.
Moet nu weer meteen een taart maken voor morgen, maar dat doe ik een volgende keer dus ook niet meer, na een bruidstaart wil ik zowiezo 1 avond rust, niets aan mijn hoofd en niets geen druk...

MAAR, ik vond het wel super om te doen, en het resultaat was echt mooi (mooier dan op de foto vind ik zelf) en waarschijnlijk kan ik toch geen nee zeggen bij een volgende aanvraag ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Hier is ie dan! Mijn eerste bruidstaart!

Hij is prachtig!!!

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Heel erg mooi geworden zeker de moeite waard!
Heb je dat met het cake design pro gedaan?

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

Charissa schreef:

Heel erg mooi geworden zeker de moeite waard!
Heb je dat met het cake design pro gedaan?

Nee, ik heb dat met paint shop pro gedaan. De roosjes zijn kleine echte roosjes, en de strik is ook een echte afbeelding. Allemaal geknipt en geplakt ;)

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

supermooi gemaakt! Mooie kleuren combi ook!

Welk lettertype is die van de tappits?

6

Wat een schitterende taart!! Wat zal je daar inderdaad een uren in hebben zitten, schitterend! En wat is die kleurencombi goed zeg, nooit gedacht dat dat zo mooi zou staan. Hoe heb je die dubbele lijntjes bij het ruitpatroon zo mooi gekregen?

7

Mooie taart!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

8

Vind hem erg mooi! :Y Die kleurencombi zo is echt mooi! De ruitjes zijn ook super.
2 kleine puntjes van 'kritiek': de bovenste laag loopt onderaan naar binnen, oftewel een beetje bol, jammer want de rest ziet er zo strak uit!! En jammer dat de strik een beetje ingezakt is!

9

Supermooi je bruidstaart daar mag je best trots op zijn :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

10

heel erg mooi

11

Diede schreef:

Vind hem erg mooi! :Y Die kleurencombi zo is echt mooi! De ruitjes zijn ook super.
2 kleine puntjes van 'kritiek': de bovenste laag loopt onderaan naar binnen, oftewel een beetje bol, jammer want de rest ziet er zo strak uit!! En jammer dat de strik een beetje ingezakt is!

Klopt helemaal Diede! Al moet ik er wel bij zeggen dat ik hem in het echt gewoon veel mooier vond, op de foto lijkt hij schever dan dat hij in werkelijkheid was.
En die ingezakte strik, de marsefond kreeg ik echt niet droog, ben er 3 dagen van tevoren aan begonnen, maar dat was achteraf gezien dus veel te kort. Werk toch veel liever met fondant wat dat betreft.

12

mooi gedaan..en vindt de kleuren super!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13

Super Inge......het resultaat mag er zijn. Da's toch alle harde werken beloond!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

14

wow zeg! Helemaal geslaagd!

15

Mooi gedaan, ik vind de kleurcombinatie ook helemaal goed!
Ik ben ook wel benieuwd hoe je die ruitjes zo mooi gemaakt hebt.

16

Milouk schreef:
Diede schreef:

Klopt helemaal Diede! Al moet ik er wel bij zeggen dat ik hem in het echt gewoon veel mooier vond, op de foto lijkt hij schever dan dat hij in werkelijkheid was.
En die ingezakte strik, de marsefond kreeg ik echt niet droog, ben er 3 dagen van tevoren aan begonnen, maar dat was achteraf gezien dus veel te kort. Werk toch veel liever met fondant wat dat betreft.

Hmm marsefond is niet het beste materiaal inderdaad om een strik te maken, misschien volgende keer toch gewoon van fondant, meeste mensen eten de strik toch niet op toch?
Foto's maken een taart altijd minder mooi dan hij in werkelijk is!! (dat vond ik ook met mijn citroen) Maar je bruidstaart blijft een plaatje hoor :Y

17

Erg mooi geworden!

18

malou schreef:

Mooi gedaan, ik vind de kleurcombinatie ook helemaal goed!
Ik ben ook wel benieuwd hoe je die ruitjes zo mooi gemaakt hebt.

Dat heb ik met deze gedaan:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093

19

Wauw, hij is heeel erg mooi geworden zeg!!

Ik heb ook nog een vraagje...Dat ontwerpen van die taart...is daar een speciaal programma voor ofzoiets? Ik zie het wel vaker voorbij komen en het lijkt me zoooo handig!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Mooie taart! Daar mag je met recht trots op zijn.

Wendy

21

da's inderdaad een hoop stress zo rondom de taart. Het eindresultaat is prachtig, maar een avondje rust was best prettig geweest ja !

Groetjes, Conny

22

Ik vind hem prachtig,mooie kleuren en dat diamantenpatroon prachtig.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

23

Heel fraai.. jammer van de stress.. gelukkig noemen we dat 'leermomentjes' :lol:

mooie kleuren combi, en heel mooi zoals je het ontwerp hebt gemaakt.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

24

Een plaatje om te zien is het!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

25

Zie je wel, prachtig resultaat!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl