1

Onderwerp: Tips?.....Iemand?

Heeft er iemand ervaring met deze daisy uitstekers:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/103ff045_foto.jpg

Ik werk altijd met marsepein en heb al van alles geprobeerd...
crisco.....folie....maar niets helpt, ik krijg het bloempje en nooit netjes uit!!
Ik hoop dat jullie tips hebben, anders is dit m'n eerste miskoop *snik*

2

Re: Tips?.....Iemand?

heb je de mexican paste 2 (bij recepten links in de balk) al geprobeerd? eventueel kun je dat ook nog mengen met marsepein

Groetjes, Dorothea.

3 Laatst bewerkt door nicole th (27-06-2009 13:43)

Ik heb geen ervaring met marsepein, ik gebruik flowerpaste en als crisco niet wil helpen probeer dan eens maizena( aardappelzetmeel) in een zakdoekje doen met een elastiekje samen binden zodat je de uiteinden heb om vast te houden en daarmee de uitsteker bestuiven...moet normaal gaan ;) susces
Oh ja en met een tandenstoker kan je ze eruit halen gewoon in hoekje losmaken  :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Ik heb ook van die uitstekertjes (iets ander bloemetje, maar hetzelfde idee). Ik kreeg ze er ook nooit netjes uit. Nu doe ik 't anders:

ik druk de vormpjes op de marsepein maar net niet erdoorheen. Het is altijd even klooien maar ik druk gewoon steeds een beetje harder, en haal 'm tussendoor steeds weer omhoog om te kijken dat 't bloemetje niet erin blijft zitten. Dan haal ik het vormpje weg, en trek heel voorzichtig de marsepein er omheen weg. Indien nodig snijd ik nog even een klein stukje met een scherp mesje weg. Ze blijven dan goed in vorm. Eventuele slordige randjes wrijf ik met mijn vinger weg.

Volg je 'm?! :think:

5

tja deze zien er inderdaad lastig uit om het eruit te halen, ik gebruik van hetzelfde bloemetje de plungers en die werken ideaal, nooit problemen die druk je eruit

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

oh die heb ik ook!! en die zijn ook lastig. ik ga deze tips gebruiken en kijk als het dan wel lukt

Be in love with what you have

7

Poptie schreef:

Ik heb ook van die uitstekertjes (iets ander bloemetje, maar hetzelfde idee). Ik kreeg ze er ook nooit netjes uit. Nu doe ik 't anders:

ik druk de vormpjes op de marsepein maar net niet erdoorheen. Het is altijd even klooien maar ik druk gewoon steeds een beetje harder, en haal 'm tussendoor steeds weer omhoog om te kijken dat 't bloemetje niet erin blijft zitten. Dan haal ik het vormpje weg, en trek heel voorzichtig de marsepein er omheen weg. Indien nodig snijd ik nog even een klein stukje met een scherp mesje weg. Ze blijven dan goed in vorm. Eventuele slordige randjes wrijf ik met mijn vinger weg.

Volg je 'm?! :think:

Ik ga het zeker weer proberen! Misschien komt het ook door het warme weer dat de marsepein zo zacht is, de blaadjes breken steeds...
we gaan gewoon weer oefenen :-)