1

Onderwerp: Onderste taart bij stapelen wordt lelijk

Hallo!

Even een vraagje aan de verwant stapelaars onder ons.
Elke keer als ik stapel wordt het marsepein van de onderste taart onder het kartonnetje van de bovenste taart erg plakkerig.

Als ik de bovenste taart eraf haar is het marsepein eronder ook vaak bobbelig geworden (dat kan ik wel plat drukken) maar vooral ook nattig. Het oogt heel anders als de rand eromheen (waar de taart niet opstond.

Ik moet binnenkort een opdrachtje stapelen, maar zit toch maar te denken aan eens standaard, want het lijkt me vreselijk als men een punt krijgt waarop je dit kleur en structuurverschil ziet of erger nog, het marsepein al scheurt als ze de bovenste taart eraf halen.

Hebben jullie dit ook? En zo nee, wat is het geheim? Eerst de taarten afzonderlijk laten drogen ofzo en dan pas stapelen? Of de douwels langer laten dat eronder ruimte is?

Alvast heeel hartelijk bedankt voor het meedenken!

www.kleinstukjedan.nl: Onweerstaanbare recepten
www.facebook.nl/kleinstukjedan: nieuwe recepten op je wall

2

Re: Onderste taart bij stapelen wordt lelijk

Een dubbel taartkarton wil nog wel eens helpen. Maar met dit weer ontkom je denk ik niet aan geplak van marsepein...

3

Hoe zou dat helpen dan?
Wordt het gewicht dan beter verdeeld ofzo?

En heb er ook last van dat het juist onder het karton zo plakkerig is?

Alvast bedankt!

4

als je maar 1 kartonnetje gebruikt, zit de ruwe kant dus bovenop je onderste taart.
als je 2 kartonnetjes met de ruwe kanten tegen elkaar aan plakt met wat plakband ertussen heeft je onderste en de taart erboven allebei de gladde kant.

5

Of zo'n goud/zilver kleurig karton. Die is van zichzelf al dubbel. Ook te koop in de webshop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

chantal1980 schreef:

als je maar 1 kartonnetje gebruikt, zit de ruwe kant dus bovenop je onderste taart.
als je 2 kartonnetjes met de ruwe kanten tegen elkaar aan plakt met wat plakband ertussen heeft je onderste en de taart erboven allebei de gladde kant.

Oh nu snap ik waarom er 2 kartonnetjes worden geadviseerd, thanks!!!

7

chantal1980 schreef:

Komt het dus door de ruwe kant dat het marsepein niet droogt/plakkerig wordt?

8

Kan ook met bakpapier onder je kartonnetje, blijft het ook niet plakken

Veel taart plezier

9

Als je echt op safe wil dan misschien je onderste kartonnetje nog licht insmeren met Crisco?