1

Onderwerp: Volgens mij is mijn mixer zenuwachtiger dan ik zelf.....

Sinds ik ben begonnen met de kapsels voor de bruiloft taart, heb ik er al 1 in de prullenbak liggen en 1 mislukt in de vriezer gegooid.....
Op de een of andere manier bakt hij van geen kanten meer, ik heb luchtbellen in mijn biscuit, of hij maakt er geen rechte kanten aan, of nog erger, de hele onderkant fikt aan :(
Heb maar snel 2 nieuwe bakvormen besteld en ga vanavond maar weer stug verder....
Maar baal er wel van, en mijn zenuwen worden er alleen meer van :(

*einde onzin klaag bericht*

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Volgens mij is mijn mixer zenuwachtiger dan ik zelf.....

Milouk schreef:

Sinds ik ben begonnen met de kapsels voor de bruiloft taart, heb ik er al 1 in de prullenbak liggen en 1 mislukt in de vriezer gegooid.....
Op de een of andere manier bakt hij van geen kanten meer, ik heb luchtbellen in mijn biscuit, of hij maakt er geen rechte kanten aan, of nog erger, de hele onderkant fikt aan :(
Heb maar snel 2 nieuwe bakvormen besteld en ga vanavond maar weer stug verder....
Maar baal er wel van, en mijn zenuwen worden er alleen meer van :(

*einde onzin klaag bericht*

Oh jee, ik praat er nog helemaal langs ook, ik bedoel natuurlijk mijn oven i.p.v mijn mixer, die doet het prima ;)

* einde 2e deel onzin klaag bericht*

Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

3

Dat zul je altijd net zien!! Gaat het altijd goed, en dan met zoiets belangrijks lukt het niet. grrrrrrr
hopelijk heb je nog tijd genoeg??
Goed invetten en bestuiven, of bakblik bekleden met bakpapier. Oven langzaam op laten lopen en heel veel lieve woordjes toefluisteren.....
Succes

4

Ik dacht al...die heeft een aparte mixer als daar de onderkant van aanfikt :D

geen paniek....alles komt goed...desnoods bak je bij iemand anders in de oven!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Als de onderkant fikt misschien je blik op een natte doek zetten? En een extra bakplaat op de bodem van je oven leggen?

6

Nou, inmiddels is D-Day voor mij aangebroken!

De kapsels zijn gisteravond nog allebei gelukt, dus alles kapsel zijn nu klaar voor de bruidstaart.
De roosjes liggen zo goed als klaar, moet er nog een paar bij maken, de lussen van de strik liggen te drogen (man wat duurt dat lang met marsefond :( )
Heb net de kamer en keuken gedweild, mijn werkruimte is dus schoon. De boter ligt buiten de koelkast...
Nu eerst de vullingen maken en dan hoop ik voor de middag de stapel in de koelkast te hebben staan!
Vind het enorm spannend.....

7

Gewoon rustig blijven dan komt alles goed.
Veel succes!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

8

je voorbereidingen klinken alsof je aan alles gedacht hebt, Zometeen lekker knallen en voor je het weet staat er een taart!

Als ik jouw voorbereiding lees begint het te kriebelen .... ik wil ook een taart maken!!! Het klinkt z

10

Even een upje en bijstelling van mijn schema ;)

Phoe, wat gaat er veel tijd zitten in het maken van de vullingen.....
De grootste 2 taarten (30 cm + 25 cm) staan nu gevuld en afgesmeerd in de koeling.
Nu het kleintje nog (20 cm) en dan komt het allermoeilijkste, het bekleden....
Vond de 30cm taart nu al wat tegenvallen met vullen, ben benieuwd of ik daar ooit een fatsoenlijke lap overheen krijg ;)
En waar ik misschien nog wel de meeste zenuwen voor heb, is het stapelen...
Hoop zo dat het allemaal goed gaat en dat het niet gaan zakken...

Nou, ga maar snel weer verder!

Oh ja, de temperatuur valt me voorals nog helemaal mee!

11

Sterkte en heel veel succes!
Het gaat je vast wel lukken.

just stay :cool:

Ik vind het echt spannend!!! Hoe zal die gaan worden ......

Het bekleden vind ik ook het lastigste. Het m

13

Inmiddels staan er 2 taarten bekleed in de koeling, maar echt jofel ben ik nog niet....
Vind marsefond echt niet fijn om mee te werken, dus in het vervolg alleen nog maar bruidstaarten met fondant...
Al moet ik wel toegeven dat het scheuren juist wel weer meevalt ;)
Heb 1 lelijke plek op de taart en die kan ik eigenlijk niet wegwerken, dus dat word zowiezo de achterkant ;)

Nou, nog 1 taart te gaan en dan gaan we stapelen.....

14

Milouk schreef:

Inmiddels staan er 2 taarten bekleed in de koeling, maar echt jofel ben ik nog niet....
Vind marsefond echt niet fijn om mee te werken, dus in het vervolg alleen nog maar bruidstaarten met fondant...
Al moet ik wel toegeven dat het scheuren juist wel weer meevalt ;)
Heb 1 lelijke plek op de taart en die kan ik eigenlijk niet wegwerken, dus dat word zowiezo de achterkant ;)

Nou, nog 1 taart te gaan en dan gaan we stapelen.....

Oh ja, inmiddels begint het wel behoorlijk warm te worden hierbinnen :(

15

Ben nu wel erg benieuwd hoe de taart gaat worden hoor!!! Hou je ons op de hoogte, en laat je even een foto zien als ie klaar is?

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

16

Hier weer een upje ;)

De rust is wat wedergekeerd in mij :)
De stapel staat, de glans zit erop en de eerste roosjes ook...
Ik vind hem nu al geweldig :O
Maar het word wel een latertje denk ik....
Heb wat roosjes tekort, dus die moet ik bij gaan maken zodat ik ze morgenvroeg er nog bij kan doen, de strik moet nog, de namen en de datum , nog bolletjes met icing (ook spannend, heb ik nog nooit gedaan..) en dan staan er nog 2 afgesmeerde vierkanten in de koelkast die nog bekleed moeten worden en simpel versierd voor morgen.....

Maar het belangrijkste is dat mijn zenuwen wat verdwenen zijn.... die zullen morgen wel weer terug komen als we het gevaarte gaan vervoeren ;)

17 Laatst bewerkt door Milouk (27-06-2009 06:51)

Nieuwe dag, nieuwe kansen......

Gisteren tot 01.30 uur doorgewerkt. Ik denk toch echt dat het door de marsefond komt, dat droogt dus echt totaal niet h

18

Nou, ben helemaal leeg nu......
Hebben jullie dat ook? Ik had dat destijds bij de babyborrel taarten ook, dat ik daarna ff niet meer wist waar ik het zoeken moest....
En nu weer, ben helemaal op, heb 28 uur aan de taart gewerkt, waarvan 22 uur gisteren en vandaag.
Net nog de aansnijtaarten voor vanavond weg gebracht die helaas wat aan het lekken waren. Weet nu inmiddels ook dat het door de banketbakkersroom komt, want dat heb ik altijd alleen bij die taarten....

Het rijden met de bruidstaart ging super! Was wel blij dat mijn man mee was om het gevaarte te dragen want we moesten een mega gammele stijle trap af om bij de boot te komen...

Het zit er weer op, nu aan de bak voor een volgende taart voor vanavond en dan morgen een dagje voor mezelf!

De foto's houd ik jullie dus nog even tegoed!

19

Nou meid, het is gelukt! Het zag er vast mooi uit ondanks alle zenuwen en stress. Dat hoort nu gewoon eenmaal bij een bruidstaart. Nu lekker van je vrije dagje genieten en volgende week ben je weer vergeten dat het zo'n gedoe was en kun je met een tevreden blik terugkijken op je topprestatie.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl