26

Re: Ik word ziek van de ingezakte taarten

Weet je wat ik doe: na iedere laag duw ik e.e.a aan op de laag biscuit die er dan op ligt... Gewoon met platte (gehandschoende of schone) handen ff 'pletten'... :ooo

Groetjes, Marielle

27

dat heb ik met mijn taarten van gisteren ook gedaan. Nu maar even afwachten of dat scheelt.

28

Marielle14 schreef:

Weet je wat ik doe: na iedere laag duw ik e.e.a aan op de laag biscuit die er dan op ligt... Gewoon met platte (gehandschoende of schone) handen ff 'pletten'... :ooo

Slim :Y

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

29

ik maak helemaal geen dijkje, maar blijf een cm uit de rand vandaan. ik vul ook niet zo dik...
en idd even aanduwen, volgens mij kan ie bijna dan niet inzakken.

30

Aanduwen doe ik inderdaad ook. En wat ik hier ook eens las is dat er meiden zijn die na het vullen + afsmeren nog even iets 'zwaars' op de taart leggen, zodat je daarna evt. uitstulpende vullingranden opnieuw kan wegsmeren. Vergelijkbaar met wanneer je een kapsel plet na het bakken.
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar kan me voorstellen dat het werkt, als je tenminste niet iets al te zwaars neemt.

31

Kijk daar kun je weer wat mee...

Ik ga lekker een taart bakken voor mijn buurman die gaat samenwonen met zijn vriendje van biscuit, aardbeienkwark, verse aardbeien en jam. Afsmeren met 1:1 botercreme.

Groeten!

32

soezzy schreef:

Ik ga lekker een taart bakken voor mijn buurman die gaat samenwonen met zijn vriendje van biscuit, aardbeienkwark, verse aardbeien en jam. Groeten!

Dat lijkt me nou nog eens een lekker vriendje! :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

taartdoos schreef:
soezzy schreef:

Ik ga lekker een taart bakken voor mijn buurman die gaat samenwonen met zijn vriendje van biscuit, aardbeienkwark, verse aardbeien en jam. Groeten!

En dan moet ze hem nog afsmeren ook ............ :P

;)

34

joseotterspeer schreef:
taartdoos schreef:
soezzy schreef:

En dan moet ze hem nog afsmeren ook ............ :P

;)

getver, waar gaan jullie heen met het afsmeren en inzakken van vriendjes?

35

Vriendje ergens mee insmeren lijkt me nog wel leuk. Maar als 'ie inzakt wordt de pret toch wat minder, lijkt me :D :D :D

Hoe staat het met je taarten Monique? Al wat minder inzakdrama?

36

Freya schreef:

Vriendje ergens mee insmeren lijkt me nog wel leuk. Maar als 'ie inzakt wordt de pret toch wat minder, lijkt me :D :D :D

Hoe staat het met je taarten Monique? Al wat minder inzakdrama?

ja hoor, ik heb een aantal gepost gisteren en die zijn prima. Ik ga zometeen beginnen aan het stapelen (3 opelkaar) van een volgende taart, dus ben benieuwd.

37

Ik heb net mijn eerste biscuit gebakken (hoera). Behalve een lamme arm van het mixen ging alles prima. Tenminste... tot ie in de over stond....
Heb een hete lucht oven dus heb op aanraden van hier de taart in 3 standen gebakken.
Hij rees goed en werd heel bol. Met 35 min heb ik gevoeld, hij gaf mee dus deed de oven uit. En toen zakte die bolling ineens helemaal in met gevolg dat ik nu een krater heb:-(

Zag bij een ander topic dat je dan de taart na even afkoelen kan omdraaien zodat ie toch plat word, dat heb ik nu dus maar gedaan. Iemand nog andere tips??

Morgen ga ik 'm vullen met banketbakkersroom en jam en dan afsmeren met botercreme en dan bekleden met marsepein en dan nog een nijntje erop frutselen.
De letters met het tappit lineaaltje zijn goed gelukt, heb huishoudfolie op de dun uitgerolde marsepein gelegd en dan gaan de letters er echt super makkelijk uit! Top tip! :-)

Zal eens een fotootje posten als ie klaar is!

Groetjes Renske

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

38

ik heb alle tips in acht genomen en heb voortaan perfecte taarten.

BEHALVE het feit dat ik nu een hernia heb en helemaal niets meer kan. DUS IK BAAL, HEB PIJN EN KAN WEL JANKEN DE HELE DAG, maar dat is weer een andere verhaal.

39

Jeetje monique

da's goed balen... Hopelijk kan het plezier van perfecte taarten (met lekkere vulling) in het vooruitzicht de pijn een beetje verzachten..
Beterschap!!

Taartelijke groetjes, Renske
Mijn taartjes kan je bekijken op http://cakesforyou.mijnalbums.nl

40

renskie schreef:

Jeetje monique

da's goed balen... Hopelijk kan het plezier van perfecte taarten (met lekkere vulling) in het vooruitzicht de pijn een beetje verzachten..
Beterschap!!

dank je.

het feit dat ik geen taarten voorlopig kan bakken/versieren maakt de intense pijn nog overdraaglijker, maar ja, het is niet anders

41

Jeee Monique, da's wel beroerd zeg! Beterschap!

Oja, en nog een aanvulling op het kruislingse-dijkje... ik denk dat je dan beter een kleine cirkel van 1:1 bc kan maken, als je nl de taart doorsnijdt, heb je kans dat je een hele "lijn" bc in je stuk hebt en dat vindt niet iedereen even lekker, bij een cirkel heb je dat niet...

Ik voel me een beetje kiezel...

42 Laatst bewerkt door monique53 (17-08-2009 07:15)

ik maak dijkjes gewoon aan de buitenrand, vul de taart, en druk het heel stevig aan, en tot noch toe werkt dat perfect. Al mijn problemen met inzakken zijn voorbij sinds ik het stevig aandruk.

wat mijn hernia betreft, ik heb besloten om mijn been te amputeren, dan ben ik van al de pijn af

43

als je de taart delen op elkaar ligt dan ff een heel klein beetje schuivend draaiend erop doen gaat hij nooit meer doorzakken
(dus nogmaals heel licht toepassen) dus geen rambo praktijken graag aub

Als je taart van marsepein zou gaan zweten in de koelkast gooi er dan een keuken rol papier bij !! die neemt het vocht een beetje extra op/scheelt toch weer .

Kijk doe je dat ook bij een stuk kaas ... er extra erbij(keukenpapier) gaat deze niet zo snel meer schimmelen!  moest er ff uit haha

vr gr suz