1

Onderwerp: Ik word ziek van de ingezakte taarten

Ik heb weleens (mijn laatste 2 dus ook) last van ingezakte taarten. En dan bedoel ik nadat het gevuld en gedecoreerd is. De taart ziet er prachtig uit, lekker strak, recht etc. en na een paar uur zie ik ze OF scheef gaan OF inzakken.

WAAR LIGT DAT AAN, en WAT KAN IK DOEN OM DAT TE VOORKOMEN?

2

Re: Ik word ziek van de ingezakte taarten

Doe je er misschien een flinke laag vulling in?? Anders moet je eens proberen om een paar dunne lagen vulling in te doen. Misschien dat het helpt????

Succes!!!

Volg je hart...want dat klopt!

3

zou het dat zijn? ik doe er idd best wel veel vulling in. Ik heb altijd 2 soms 3 lagen vulling.

4

Tja...je vulling kan naar

Volg je hart...want dat klopt!

5

volgende keer vulling zonder benen maken. hahaha

bedankt

6

Mijn taarten hebben ook wat de neiging om te zakken en ik vul ook altijd ruim.
Ik wil proberen om dan wat meer lagen te doen en dan te vullen misschien een idee?

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

7

Ik denk dat het ook kan komen door luchtige vullingen die gaan inzakken.
Zomaar een gedachte hoor. Ik vul nooit heel dik. Vind ik zelf niet lekker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

ook als ze in de koelkast staan?

9

chantal1980 schreef:

ook als ze in de koelkast staan?

daar zeg je wat. volgens mij blijven ze idd goed zolang ze nog in de koelkast zijn. maar ze hoeven toch niet in de koelkast te blijven? ze mogen er toch uit als ze ontdooid zijn (als er maar geen slagroom vulling in zit)

de volgende taart ga ik ook dun vullen, kijken of dat iets uitmaakt.

10

taart met marsepein of fondant en vulling is best zwaar. ik bewaar de taarten altijd in de koelkast, welke vulling er ook in zit.
uit de koelkast wordt de botercreme toch erg zacht, en kan het gaan inzakken.
lekker in de koelkast laten dus, helemaal met dit warme weer!

11

bedankt chantal1980, dat klinkt eigenlijk wel logisch

12

Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een monatoetje gebruikt, dat het lucht er een beetje uitgaat onder het gewicht van de marsepein. Ik gebruik bijna altijd botercreme. Die is dan van de mix of andere meringue botercreme. Daar 1 laag van en dan nog een laagje jam. Ik trempeer soms wel, maar als de biscuit niet te droog is dat zelfs ook niet. Meer lagen doe ik bijna nooit, anders vind ik hem ook zo zoet en machtig worden.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

13

Annemiek schreef:

Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een monatoetje gebruikt, dat het lucht er een beetje uitgaat onder het gewicht van de marsepein. Ik gebruik bijna altijd botercreme. Die is dan van de mix of andere meringue botercreme. Daar 1 laag van en dan nog een laagje jam. Ik trempeer soms wel, maar als de biscuit niet te droog is dat zelfs ook niet. Meer lagen doe ik bijna nooit, anders vind ik hem ook zo zoet en machtig worden.

ik gebruik nooit kant en klare vullingen. Zelf gemaakte lemon curd en swiss meringue butter cream. In trempeer wel altijd, niet te nat. En 2 lagen.

14

Gebruik je de swiss meringue botercr

15

ja ik gebruik de swiss meringue butter cream ook voor dijkjes en afsmeren. Daar zou het idd ook wel aan kunnen liggen. Balen want ik ben net klaar met 4 grote taarten, die heb ik weer ermee afgesmeerd.

Volgende taarten ga ik toch maar met 1:1 botercreme afsmeren.

Bedankt voor je tip.

ik had dit probleem ook wel eens, en ben ook minder dik gaan vullen en gebruik nu voor 't afsmeren 1:1 botercreme (met van die niet-makkelijk-smeerbare roomboter, die wordt goed hard in de koelkast na 't afsmeren), en dan na het afsmeren een paar uur in de koelkast dan wordt 't een stuk steviger. het heeft bij mij echt geholpen, hoop dat je er wat mee kunt :)

'I love it when a cake comes together'

17

ik ben toch blij dat ik hier gevraagd heb waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb een aantal tips gekregen, en die ga ik toepassen. EN VANAF NU, NOOIT MEER INGEZAKTE TAARTEN, HOOP IK

18

Ha, dat is de spirit! Ben benieuwd of het vanaf nu beter gaat. :thumb:

Wat LekkerTaartje zegt over roomboter doe ik inderdaad ook. Ik gebruikte eerst die (merkloze?) roomboter uit wit papiertje-met-blauwe ruitjes. Is beter smeerbaar, dus makkelijker te mixen. Maar wordt wel weer minder stevig in de koelkast. Ben nu uitgekomen op DZH roomboter en die wordt echt goed hard in de koelkast, ook op stand 1.

Freya schreef:

Gebruik je de swiss meringue botercr

20 Laatst bewerkt door Freya (24-06-2009 21:55)

Ik heb inderdaad steeds voor dijkjes en afsmeren de 1-2-3 versie van meringue bc gebruikt. Lara heeft die nog speciaal toegevoegd aan haar site toen ik er eens iets over vroeg :) . Alleen, sja, voor mij werkt gewone 1:1 botercr

21

Ik bak nog niet zo lang maar zou het helpen als je ook een dijkje kruislings over je taart maakt? dat je 'm zeg maar in vieren deelt?

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

22

Ik heb nooit last van scheefzakken van de taart, gebruik dan ook altijd DZH roomboter 1:1. Ik dacht er over om mix te bestellen, maar na het lezen van deze tips blijf ik gewoon bij mijn oude recept.
Dijkje kruislings over de taart klinkt ook wel goed!!!

Groetjes, Heleen
Mijn foto's

23

Fleurenco schreef:

Ik bak nog niet zo lang maar zou het helpen als je ook een dijkje kruislings over je taart maakt? dat je 'm zeg maar in vieren deelt?

Wat een geweldige tip. Want met een dijkje van stevige botercreme alleen langs de randen kun je nog in het midden inzakking krijgen denk ik.

Ik ga het proberen met kruislings over de taart. En niet te dik. Volgens mij is dit ook echt een goed idee.

24

Hoi hoi...

Ik wilde net een zelfde topic beginnen over ingezakte, scheve en zachte taarten.
Ik dacht dat het in eerste instantie zou liggen aan het glutenvrije biscuit wat ik bak maar nu geloof ik dat het licht aan mijn te dikke vullingen! Ik denk altijd...hoe meer hoe beter maar niet dus...
Ik ga dus voor de dunnere lagen, misschien maar 1 laag vulling gebruiken en dan flink goed laten opstijven voor het bekleden. Ik gebruik de luxe botercreme maar ik geloof dat ik beter de "gewone" botercreme kan gebruiken. Bedoelen jullie dat met 1:1 botercreme?

Groetjes,
Suzanne

25

soezzy schreef:

Hoi hoi...

Ik wilde net een zelfde topic beginnen over ingezakte, scheve en zachte taarten.
Ik dacht dat het in eerste instantie zou liggen aan het glutenvrije biscuit wat ik bak maar nu geloof ik dat het licht aan mijn te dikke vullingen! Ik denk altijd...hoe meer hoe beter maar niet dus...
Ik ga dus voor de dunnere lagen, misschien maar 1 laag vulling gebruiken en dan flink goed laten opstijven voor het bekleden. Ik gebruik de luxe botercreme maar ik geloof dat ik beter de "gewone" botercreme kan gebruiken. Bedoelen jullie dat met 1:1 botercreme?

Groetjes,
Suzanne

Ja, dan neem je op 100 gram boter 100 gram poedersuiker. Omdat er geen water bij zit (en bij mix dus wel) loop je geen risoco dat het water gaat condenseren waardoor je dijkjes slap kunnen worden. Maar met dit warme weer neem ik geen risico en blijft mijn taart zo lang mogelijk in de koelkast staan.

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

Berichten [ 1 tot 25 van 43 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Ik word ziek van de ingezakte taarten