1

Onderwerp: Gouden strik

Gisteren heb ik deze taart gemaakt bij het geven van een "strik op hart" workshop. Had zelf ook wel weer eens zin om zo'n strik te maken, was alweer een tijdje geleden. Dus chocoladetaart gebakken en gevuld met kirsch-bcr en kersenjam. Bekleed met marsepein.
En haha: mijn man zou hem vanochtend meenemen om uit te delen op het werk, maar hij stond dus nog keurig in de taartdoos op tafel! Hoezo "nog een beetje slaperig" ?!
Dus heel vreselijk: nu moet ik zelf zo het mes er in gaan zetten!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GTCBGSMN.jpg

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

2

Re: Gouden strik

hele mooie strik, en wat een strakke taart!! heel mooi :thumb:

groetjes Bibia

3

Hele mooie strik, en een mooie kleurencombinatie! Strak hart! Zo'n strik is helaas nog altijd niet mijn sterkste kant ;)

4

H

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Ik kom eraan!     :9  Jij kan toch niet zo'n hele taart op.
Wat is de taart superstrak bekleed zeg     :thumb:

By the way... ik ben vrij vandaag, ik zit niet stiekum op t werk met dat te opvallende oranje scherm    O-)

Groetjes,
Efje

6

Efje schreef:

By the way... ik ben vrij vandaag, ik zit niet stiekum op t werk met dat te opvallende oranje scherm    O-)

Hihi! Hier is het scherm al een tijdje gevaarlijk oranje...
Enneh... Den Haag-Oudenbosch is denk ik een uurtje rijden?? Het zou kunnen... je hebt nl helemaal gelijk dat ik hem niet in mijn eentje op kan!

7

Wat een ontzettend mooie kleur blauw! Ik vind de rest ook super gelukt en mooi strak :)

8

lilo schreef:
Efje schreef:

Enneh... Den Haag-Oudenbosch is denk ik een uurtje rijden?? Het zou kunnen... je hebt nl helemaal gelijk dat ik hem niet in mijn eentje op kan!

Bij mij is-ie grijs!! Kun je toch zelf instellen... laat 'm lijken op iets minder herkenbaars.

Mooie strik zeg! En welke kleur blauw heb je gebruikt? Daar wil ik me wel een keer voor aan de marsepein wagen...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

9 Laatst bewerkt door Sannn (24-06-2009 11:14)

Prachtig taart! En Mega strak!

Misschien zou ik de slierten van de strik, of hoe heet zo iets hihi, iets platter leggen. Maar dat is natuurlijk ook persoons gebonden.

Groetjes San

10

Mooie strik en mooi strak!

Groetjes, Marielle

11

Mooie strik en mooi strak!

Groetjes, Marielle

12

Wow, strakke taart! Strik is ook erg mooi!

Groetjes Nathalie

Wauw...wat een pracht!! Super

Groetjes Marielle

Heel mooi en de kleuren zijn prachtig. Wat een gave strik!

15

prachtige taart, wat moet ik hier nog meer op zeggen, perfect bijvoorbeeld of supermooi.

16

Strakke taart hoor! Mooi

17

Prachtig strak taartje en mooie strik!

18

Super mooi en strak gemaakt!!

19

Prachtig strak taartje en mooie strik! Heel mooi gedaan!

20

mooie strik

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

21

Wat een pracht kleur blauw en geel zeg! Heel mooi is tie

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

22

Wat een prachtig, strak taartje. Chic met die mooie strik!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

23

Aaaah jammer ben vast te laat! :D Mooie taart leuke kleur ook!

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

24

Cakes by Petra schreef:
lilo schreef:
Efje schreef:

Bij mij is-ie grijs!! Kun je toch zelf instellen... laat 'm lijken op iets minder herkenbaars.

Mooie strik zeg! En welke kleur blauw heb je gebruikt? Daar wil ik me wel een keer voor aan de marsepein wagen...

Haha, dat van dat "oranje scherm" was een geintje van Efje en mij toen we elkaar tegen kwamen bij de VPRO in de studio (zoals ik al zei: waar kom je nou geen forum leden tegen???! :D ), vandaar! Maar je kunt het inderdaad instellen, ik ben bij oranje gebleven, vind het wel gezellig zo.

Enneh... de kleur van de taart: tsja dat is weer zo'n gevalletje van je neemt een beetje van dit en een beetje van dat... Ik ben begonnen met het mengen van twee restjes gekleurde marsepein. De ene was donkerblauw (gewoon blauw gemengd met een beetje zwart) en de andere paars/lila. Daarna vond ik dat er nog meer lila door moest en dat gaf dit resultaat (in het echt is ie ietsjes paarser trouwens).