Onderwerp: Chocoladerand die ruzie werd en wat andere taarten
Ja, de kinderen liepen eromheen te drentelen, maar het ging toch goed met mijn chocoladetaart.
Totdat ik Caitlin van 3 even naar bed ging brengen en echt binnen twee minuten terugkwam.
Feline van bijna 6 vond de taart zo onweerstaanbaar, dat ze even haar vingers door de stollende ganache had gehaald. En ook door de 2-kleurige chocoladerand die lag te stollen.
Als de buren dat niet gehoor hebben! Oh, wat was ik kwaad op haar! Als het nou mijn 3-jarige was geweest, maar nee, mijn oudste en wijste! Nou, nog niet dus.
De chocoladerand heb ik maar opnieuw gedaan, in 1 kleur, maar de ganachelaag was echt dik genoeg, dus die heb ik maar zo gelaten en wat versierd.
Mijn vriendin, voor wie hij was vond het een prachtig verhaal en vond hem des te leuker, gelukkig!
Chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse en bramenjam, altijd een goed combi:

Verder nog een klein snel taartje voor mijn schoonzusje, die geslaagd was voor haar VMBO.
Biscuit gevuld met citroen meringue botercreme en lemoncurd. Bekleed met fondant, want ze houdt niet van marsepein.

En vorige week bij Wendy Assepoes gemaakt. Hij staat zonder bovenlijf in de vriezer (paste gelukkig net) in afwachting van de verjaardag van mijn oudste dochter Feline die over een paar weken 6 wordt. Dat was weer een onwijs leuke workshopdag, ik raad hem iedereen aan!