1 Laatst bewerkt door Annemiek (22-06-2009 13:17)

Onderwerp: Chocoladerand die ruzie werd en wat andere taarten

Ja, de kinderen liepen eromheen te drentelen, maar het ging toch goed met mijn chocoladetaart.
Totdat ik Caitlin van 3 even naar bed ging brengen en echt binnen twee minuten terugkwam.
Feline van bijna 6 vond de taart zo onweerstaanbaar, dat ze even haar vingers door de stollende ganache had gehaald. En ook door de 2-kleurige chocoladerand die lag te stollen.

Als de buren dat niet gehoor hebben! Oh, wat was ik kwaad op haar! Als het nou mijn 3-jarige was geweest, maar nee, mijn oudste en wijste! Nou, nog niet dus.
De chocoladerand heb ik maar opnieuw gedaan, in 1 kleur, maar de ganachelaag was echt dik genoeg, dus die heb ik maar zo gelaten en wat versierd.
Mijn vriendin, voor wie hij was vond het een prachtig verhaal en vond hem des te leuker, gelukkig!

Chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse en bramenjam, altijd een goed combi:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O8S4KFBO.jpg

Verder nog een klein snel taartje voor mijn schoonzusje, die geslaagd was voor haar VMBO.
Biscuit gevuld met citroen meringue botercreme en lemoncurd. Bekleed met fondant, want ze houdt niet van marsepein.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BENS7HQY.jpg

En vorige week bij Wendy Assepoes gemaakt. Hij staat zonder bovenlijf in de vriezer (paste gelukkig net) in afwachting van de verjaardag van mijn oudste dochter Feline die over een paar weken 6 wordt. Dat was weer een onwijs leuke workshopdag, ik raad hem iedereen aan!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UEZK8JKY.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: Chocoladerand die ruzie werd en wat andere taarten

Wat een leuke taarten. Ik vind je assepoester erg mooi!

En ik kan je dochter wel begrijpen, die chocoladetaart ziet er onweerstaanbaar uit ;)

3

Ja, ook ik geef je dochter geen ongelijk hoor, hier zou ik ook mijn vingers wel even door willen halen met mijn 31 jaar...leeftijd zegt niets meer als het om lekker eten gaat...;)

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

4

clau schreef:

Ja, ook ik geef je dochter geen ongelijk hoor, hier zou ik ook mijn vingers wel even door willen halen met mijn 31 jaar...leeftijd zegt niets meer als het om lekker eten gaat...;)

hahahhaa, nou hier nog een! met mijn leeftijd van 37 jaar ;)
heerlijk toch zo een voorproevertje in huis!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

5

Super leuk en mooi allemaal!!

6

mooi hoor
enne ik zou ook niet van zulke lekkere choco afblijven :D

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

Oh, ik kan me helemaal voorstellen dat je flipte toen je zag wat je dochter gedaan had, pff... gelukkig dat het toch gewoon een supermooie en smakelijke taart is geworden/gebleven !!

Groetjes, Conny

Wat een super mooie taarten en wat een herkenbaar verhaal.....

*)

9

geweldig allemaal

10

Tja, meisjes en chocolade..... Ze zien er schitterend uit! En die choco taart! MMMMMMMMMM.

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

ooooh die assepoester, wat prachtig gedaan!

12

Nou ook hier kan ik je dochter goed begrijpen. Maar omdat ik de maakster ben kan ik de pan uitlikken.....anders zou ik misschien ook die lik over de taart doen.
En net als jevrendin zou ik de taart alleen maar leker vinden. Het verhaal doet het ook heel goed bij het aansnijden.

Mooie taarten ook nog hoor. Vooral die laatste van de workshop. Ik denk dat ik hem ook een keer wil gaan doen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ach arme Feline, is ze al over de schok heen? Ik kan me zooo goed voorstellen dat ze er even van wilde proeven.
Je taart is toch heel mooi geworden hoor.

14 Laatst bewerkt door sypeyu (24-06-2009 22:52)

Ja kan je dochter wel begrijpen. Met zulke mooie taarten.
En dat je flipte ook. Ik denk dat ik laatst net zo geflipt heb toen mijn oudste dacht de viskom schoon te maken (vis in een bakje zonder water en de kast onder water. (ps die vis leeft nog) ook even met de jongste boven. Hoe heb je die rand gemaakt?

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9