1

Onderwerp: mijn eerste bruidstaart

http://i40.tinypic.com/e865p4.jpg
taart 3x gevuld met 'home made' lemon curd, dijkjes en afgesmeerd met citroen swiss merengue butter cream. een deel van de cupcakes gevuld met witte chocolade mousse,  andere met citroen swiss merengue butter cream.

In totaal 100 cupcakes

2

Re: mijn eerste bruidstaart

Wat een lieve bruidstaart, en wat een prachtige cakes !

Groetjes, Conny

3

Mooi gedaan, veel werk zeker met die cupcakes ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Heel erg mooi! :thumb:

5

ziet er super uit!

6

zoooo!!! dat is een grote productie!! en dan nog je eerste ook!!

7

goed gedaan! heel erg leuk!

groetjes José

8

heel leuk

Groetjes Wendy

9

Mooi zeg!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

Heel erg leuk.

11

ik was vergeten te zeggen, hier heb ik de 7-tier maypole cake stand gebruikt die ik besteld heb in engeland. Ik had toen een oproep gedaan of er meer mensen mee wilden doen (we waren met z'n 3en die er een besteld hebben)

ik heb alle 7 tiers gebruikt, maar dan in tweeen gedeeld. dus een 4-tier en een 3-tier ervan gemaakt.

12

mooi zeg! Erg spannend zeker, de eerste keer!

13

Ziet er mooi uit,wat een werk zeg!!!

14

wow Monique dat ziet er mooi uit ...heel mooi geheel!
Hoe lang was je bezig met de honderd cc-tjes te maken...ben even nieuwsgierig ;)
Moet er ook nog zo veel gaan maken!

15

love-to-bake schreef:

Hoe lang was je bezig met de honderd cc-tjes te maken...ben even nieuwsgierig ;)

ik heb de cupcakes in etappes gemaakt. dus als ik tijd had, en dan in de vriezer. Ik heb een vorm voor 12 cupcakes en een vorm voor 6 cupcakes, en die passen (net) naast elkaar in de oven.

toen ben ik alle rondjes gaan uitsteken, tussen vellen vetvrij papier gelegd en in een afgesloten plastic doos gedaan.

toen swiss merengue butter cream gemaakt, een bevroren cupcake uit de vriezer gehaald en gevuld (ik heb rvs eetstokjes, een daarmee heb ik gaten in de cupcakes gemaakt, om te kunnen vullen), afgesmeerd en weer de vriezer ingedaan. Dit alles een voor een om ervoor te zorgen dat ze niet zouden ontdooien.

toen weer een voor een uit de vriezer gehaald en een rondje erop gelegd. En zo heb ik alle 100 stuks gedaan, iedere keer dus maar 1 uit de vriezer gehaald, en iedere keer eigenlijk tussen de bedrijven door.

toen heb ik 24 uur vantevoren de cupcakes uit de vriezer gehaald en in de dozen, zonder deksel, in de koelkast gedaan, een begonnen met versieren terwijl ze nog bevroren waren. De bloemen had ik natuurlijk ook vantevoren gemaakt.

16

monique53 schreef:
love-to-bake schreef:

ik heb de cupcakes in etappes gemaakt. dus als ik tijd had, en dan in de vriezer. Ik heb een vorm voor 12 cupcakes en een vorm voor 6 cupcakes, en die passen (net) naast elkaar in de oven.

toen ben ik alle rondjes gaan uitsteken, tussen vellen vetvrij papier gelegd en in een afgesloten plastic doos gedaan.

toen swiss merengue butter cream gemaakt, een bevroren cupcake uit de vriezer gehaald en gevuld (ik heb rvs eetstokjes, een daarmee heb ik gaten in de cupcakes gemaakt, om te kunnen vullen), afgesmeerd en weer de vriezer ingedaan. Dit alles een voor een om ervoor te zorgen dat ze niet zouden ontdooien.

toen weer een voor een uit de vriezer gehaald en een rondje erop gelegd. En zo heb ik alle 100 stuks gedaan, iedere keer dus maar 1 uit de vriezer gehaald, en iedere keer eigenlijk tussen de bedrijven door.

toen heb ik 24 uur vantevoren de cupcakes uit de vriezer gehaald en in de dozen, zonder deksel, in de koelkast gedaan, een begonnen met versieren terwijl ze nog bevroren waren. De bloemen had ik natuurlijk ook vantevoren gemaakt.

Heel erg bedankt voor je volledige uitleg!!
Ik zal er zekers iets aan hebben! :)

17

Mooi gemaakt hoor, het geheel ziet er erg schattig uit zo met dat roze!!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl