Onderwerp: taart 'gassan diamonds" en mijn eerste post...

Geen diamanten taart zoals de titel misschien doet vermoeden, maar een opdracht die via Gassan diamonds is  binnen gekomen Bij. Divers mensen hebben de oproep van Bianca (Post) wel gezien in bakken voor anderen. De opdracht stond helemaal omschreven met print, afmetingen, incl voorbeeld van goole voor kleur en print,

Het moest een Gucci taart worden, neee geen leuke tas maar gewoon 2 taarten een met print en de andere met tekst voor de jarige. Met de kleuren groen rood groen voor de afwerking aan de zijkant.. veel snij en spuitwerk. Het was gewoon veel werk, maar was wel tevreden over het resultaat,

Kleine taart is chocolate chip cake , espresso siroop met straciattella vulling (IMB) en chocolade ganache
De grote is bicuit met caramel siroop, en dezelfde vulling als de kleine, eenvoudige vullingen dus..

Bij het telefoongesprek moesten het toch 2 verschillende taarten worden, voor 2 verschillende feesten/feestdagen, maar daar aangekomen moest hij toch gestapeld... dachten ze dat ze hem er gewoon op konden zetten..... Dus ik heb maar even daar geimproviseerd met wat dikke sateprikkers  zie ze daar hadden.... getest en het lukte goed!.. ook weer opgelost!
Dus uiteindelijk werd het toch een stapeltaart! (maar daar heb ik geen foto van..)
De kleuren bruin en beige waren ook nog niet zomaar voor elkaar, te licht, te donker etc. Maar dit is het resultaat geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DUY77DGX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XYFQYFGF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LJWBBZUT-D.jpg

Nu maar hopen dat het posten ook gelukt is.... De foto's staan nog niet op mijn site

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

2

Re: taart 'gassan diamonds" en mijn eerste post...

Mooi!! wat een werk en een bijzondere en spannende opdracht!
keurig gespoten!

Hoe waren de reakties?

3

vind hem erg mooi geworden jammer dat ze zo wispelturig zijn alleen. Maar je hebt het gelukkig goed kunnen oplossen. Lijkt me vreselijk om al die g-tjes te spuiten

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Nou het resultaat is echt prachtig. Wat een werk zeg!

5

Heel mooi geworden zeg !   Knap hoor dat logo op de witte marcepein, dat is wel een flink werkje geweest zeg ! Heb je dat met chocolade gespoten? Knap hoor dat het er zo strak uitziet !

Nog een foto toevoegen zodat je de zijkant van de grote taart ook kunt zien...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PAINBVP-D.jpg

Ja dames, nu ik foto's kan plaatsen (beetje digibeetje) hou je vast "here i come!"

Groetjes Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl

Reacties waren lovend, Het leek ze ook wel veel werk met die g'tjes... (was het ook en je kan het niet fout doen want dat bruin krijg je bijna niet weg. Ik had ze voor gedrukt met van die icing letters van Wilton, die je erin kunt drukken en dan overspuiten, maar dan nog en 's nachts 3 uur gaat dat toch ook iets minder moet ik zeggen!!!
Ik had verschrikkelijke slordige amerikaanse voorbeelden gezien, en dacht dat ga ik beterd doen, maar toen ik bezig was dacht ik.....
Hoogmoed komt ten val... was best pittig! Het is gespoten met bruine royale icing meer dan een potje kleurstof zit er wel in, zelfs nog met gezeefde cacoa geprobeert want het bleef maar caramel kleur, maar geduld werd beloond...

Het gouden gucciembleem met brede streep was mijn idee, is het toch meer gucci vind ik,
Daar waren ze ook wel heel blij mee. maar dames moet je ooit zoiets doen in een wat beter formaat deze was 35 bij 50 cm.... neem een print op een icingsheet ofzo..... (doe ik misschien wel..)
Maar goed gelukt en nu ben ik wel geinspireerd om een een gespoten Gucci tasje te gaan maken.
Ik zei ook dat ik het jammer vond dat het niet zo'n opdracht was..toch leuker voor iemand die 21 jaar wordt... maar dit snijdt wel makkelijker aan.

groetjes Nicolette

8

heel knap gemaakt!

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia

9

Pfff wat een werk! Leuk zo'n opdracht, je hebt er iets moois van gemaakt!

10

Je hebt er wel veel werk van gehad zeg maar het resultaat is dan ook prachtig

Groetjes Wendy

11

Echt waanzinnig wat je er van gemaakt hebt!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

12

mooi hoor

Veel liefs Rafaëla

13

Mooi gedaan hoor! En ondanks dat het ontwerp al vaststond, vind ik het wel een mooi ontwerp! :thumb:

14

Prachtig mooi gemaakt, wat een werk!!!

15

Jeetje wat een werk ! Prachtige taarten hoor ! Maar eh... als jou vooraf was verteld dat ze gestapeld moesten worden, had je dus heel wat minder spuitwerk gehad? ;) Of heb ik dan het idee van een stapeltaart verkeerd? (nog nooit gedaan!)
Het is echt een schitterende taart geworden !

Groetjes, Conny

Hi Conny, nou daarom had ik het voor de zekerheid nog gevraagd, gestapeld of niet..?
Maar hun idee wa dat je eigenlijk toch 2 aparte taarten moest hebben, eerst de bovenste opsnijden schijnbaar en dan heb je nog een hele compleet gedecoreerde taart... tenminste zo zie ik het achteraf... Dat ging nu ook wel makkelijk omdat de taart op een plankje (bekleed) stond.

Je heb het idee van een stapeltaart wel goed hoor! Is trouwens wel leuk om eens te proberen als je het nog nooit gedaan hebt, is gelijk een heel ander effect

groetjes nicolett!

17

prachtig

18

tjeeee wat een werk.... het resultaat mag er zijn (ben blij dat ik de opdracht zelf niet gedaan had... hier moet je vast heeeeel geduldig voor zijn ;) )

Leuk dat ze enthousiast waren!! Vullingen klinken lekker hoor!

groeten, Bianca
TAART in huis

19

Heel erg knap gedaan, ik heb er het geduld niet voor

Groetjes Ingrid

20

Ziet er errug mooi uit hoor! En wat een werk idd, al die g-tjes...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

21

Wat een werk al die letters! Je hebt er wat moois van gemaakt!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

22

Wat een geduldwerkje, petje af hoor!

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

23

Echt knap gedaan!
Prachtig!

Groetjes Megny...^_^

24

Wat een werk zeg! Ben ik effe blij dat de opdracht naar jouw is gegaan hahaha.
Mascha en ik hadden het toch echt te druk om deze bewerkelijke taart te maken. Had me zeker een migaine bezorgd.

Mijn complimenten je hebt het mooi gemaakt!!

yinlisa schreef:

Wat een werk zeg! Ben ik effe blij dat de opdracht naar jouw is gegaan hahaha.
Mascha en ik hadden het toch echt te druk om deze bewerkelijke taart te maken. Had me zeker een migaine bezorgd.

Mijn complimenten je hebt het mooi gemaakt!!

Hahaha, dank je wel hoor! Jullie hadden het zeker zo mooi gekund! Maar het koste wel wat tijd. Ben van deze pdracht en de rest van vorige week nog aan het opladen voor de rest van de week.

groetjes,

Nicolette