1

Onderwerp: Eerste taart

Nou hier dan mijn eerste taart. Vond het nog moeilijker dan ik dacht!
De kleine taart bleef plakken aan de bodem van het bakblik dus die is lelijk van vorm geworden.
De tweede taart, nu met bakpapier gebakken, kwam er redelijk goed uit, alleen aan de onderkant wel een gat ( hoe vullen jullie dat op?? ).
Het fondant vond ik ook nog wel lastig om mee te werken, maar dat zal ook wel oefening zijn.
Ik heb als vulling 2 lagen botercreme met citroenrasp en mandarijntjes uit blik gedaan.
Ik vond het allemaal erg zoet, ik hoop dat het biscuit het nog een beetje neutraliseert, maar daar komen we morgen wel achter.
Taart is voor de 1e verjaardag van mijn zoontje.
De kaarsjes doe ik er morgen pas op.

http://i10.photobucket.com/albums/a108/joletje/DSCF6758.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a108/joletje/DSCF6765.jpg

2

Re: Eerste taart

Leuk hoor! Heb je het bakpapier ook ingevet? Doe ik wel altijd. Je kunt ipv vullen met botercreme een andere vulling proberen en de taart alleen met botercreme afsmeren... Als je bijv een frisse fruitsoort (frambozen zijn hier favoriet) gebruikt heft dat het zoete een beetje op. Voor een eerste taart vind ik hem erg mooi geworden en netjes bekleed hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

De eerste taart zonder bakpapier gedaan en de tweede dus met, maar niet ingevet, zal ik de volgende keer eens proberen.

Heb ik het fondant misschien ook wat te dun gedaan? Je ziet de randjes van de lagen namelijk nog.

4

Je kan het wat dikker proberen de vlg keer, wordt het wel weer zoeter. Heb je de taart afgesmeerd met botercreme? Ach soms zie je dat iets, soms zijn de vullingen te dik... Ik gebruik zelf altijd een dikke laag vulling maar smeer dan goed af met botercreme. Maar ik vind je taart hartstikke netjes hoor! De eerste van mij zag er niet uit! Beloofd nog wat, ben benieuwd naar je volgende taartjes...

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Ja ik heb afgesmeerd met botercreme. Ik las hier dat het niet te dik moest zijn ivm het vocht, dus heb een heeeeel dun laagje er over gesmeerd.

6

ik maskeer de onregelmatigheden juist met botercreme....

7

Wat heb je deze taart verschrikkelijk leuk gemaakt!

8

Voor een eerste taart vind ik hem super leuk geworden!!
Ik heb eigenlijk nooit last dat mijn taart niet loslaat
Laat m als hij klaar is in de oven maar doe een pollepel tussen de deur zodat hije en beetje open blijft staan
Bij mij vallen ze er dan in een keer uit

A new hobby, a new challenge

9

Ik vind het een super leuke eerste taart!

Ik vet mijn bakpapier trouwens nooit in! Met je botercreme vul je inderdaad de gaatjes op en strijk je de oneffenheden mee weg.

Groetjes San